auto verkoop particulier

amadeus
Topic Starter
Berichten: 56

auto verkoop particulier

#1 , 03 nov 2019 20:29

Hallo allen

Ik lees zoveel over bedrog bij verkoop van een auto als particulier aan een particulier dat ik me zelf (teveel) zorgen maak over wat er nog zou kunnen gebeuren.
-->Mijn auto staat te koop op 2dehands momenteel
Ik vroeg aan de koper
1) betalen met cash geld, wordt dan direct samen bij de bank gebracht om na te gaan als dit geen vals geld is. Pas dan overdracht sleutel
2) modelcontract waarbij kopie van identieitskaart van koper wordt gestoken

De koper zag hier geen graten in, echter was ik nog ongerust. Wat kan er nog gebeuren? Zijn er nog dingen waar ik mij kan aan laten vangen. (ik keur met carpass en keuring voor verkoop).

De reden dat ik nog ongerust ben vragen sommige zich af?
- Ik word gecontacteerd door mensen die niet altijd perfect nederlands praten, hoeft op zich zeker niet erg te zijn, maar kan ook duiden op bedrog. Het zijn vooral deze die hoge bedragen geven.
- Ik vroeg de koper zijn naam omdat hij met initialen werkte op 2dehands, dat wou hij pas zeggen als hij de auto mocht zien...(vond het vreemd, ik wou gewoon even weten met wie ik te maken had, en als je dan toch je identiteitskaart zal tonen dan heb je hier toch geen schrik voor...logischerwijze zal hij de auto zien).



Dus, naast cash betalen + controle bij bank(automaat) en kopie identiteitskaart bij contract, kan ik er dan nog ingeluisd worden???

dank!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 nov 2019 00:50

Het zijn vooral deze die hoge bedragen geven.
Aan telefoon of in berichtje
Tot ze naast je auto staan: dit hier, dat daar, zus, zo ... en ineens pak minder geven

Of je wordt opgelicht met storting die nooit door ging, dan wel vals geld (tussen echte briefjes), ...

- Ik vroeg de koper zijn naam omdat hij met initialen werkte op 2dehands, dat wou hij pas zeggen als hij de auto mocht zien...
Laten passeren ...

Dus, naast cash betalen + controle bij bank(automaat) en kopie identiteitskaart bij contract, kan ik er dan nog ingeluisd worden???
Je kijkt al goed uit
Maar 100% zeker ben je vrees ik nooit.
Oplichters worden steeds gewiekster
En verkopers steeds meer achterdochtig ...


Het kan ook gewoon een normale verkoop zijn hoor, zonder zever :idea:

WP002
Berichten: 1479

#3 , 04 nov 2019 18:20

Wie al zijn naam niet wil zeggen zou ik principieel uitsluiten als koper.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”