Dealer van scootmobiel wil geen spiegels leveren

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Dealer van scootmobiel wil geen spiegels leveren

#1 , 29 okt 2019 17:09

Beste allemaal.

Deze vraag gaat wel over een Nederlands bedrijf maar ik neem aan dat de wetgeving binnen Europa hieromtrent wel hetzelfde is. Ik wil enkel begrijpen waarom ze weigeren te leveren want dat is ons na 2 contacteren nog steeds niet echt duidelijk.

Mijn vraag aan het bedrijf was om 2 aangepaste spiegels te leveren voor hun merk model scootmobiel. De scootmobiel was gekocht bij een garagehoude die ze naar eigen zeggen gekocht had van een verzekeraar in een partij van xtallen. Het bedrijf vraagt ons om de achtergrond of afkomst van de scootmobiel maar zonder de vorige eigenaar te kennen is dat dus onmogelijk. Wij begrijpen niet dat ze zo ver gaan en als we het niet kunnen aanleveren dan geven zij ook geen onderdelen. Denken zij nu dat wij een namaak model bezitten?

Hier hun antwoord van het hoofdbureau:
Goedemorgen,

Wilt u de NAW gegevens van de oude eigenaar mailen zodat wij de historie van de typexxxxxx scootmobiel kunnen achterhalen.
Graag ook uw telefoonnummer zodat wij u kunnen bereiken.

Mocht de Typexxxx bij ons zijn gekocht dan kunnen we dhr. xxxx als klant invoeren en hebben dan ook zijn NAW gegevens nodig.

Graag uw reaktie

Met vriendelijke groet,

Mxxxx xxxxx Technische Binnendienst

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 29 okt 2019 18:29

Bedrijf dat denkt het warm water te hebben uitgevonden en exclusief te verkopen :?:

Wat let u om een fiets, bromfiets, motorfiets spiegel te monteren ?

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 29 okt 2019 20:51

Een handelaar is niet verplicht u als klant te nemen, en het staat hem vrij deze voorwaarde te gebruiken.

Reclame

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 nov 2019 21:53

Bedankt voor de antwoorden. Omdat hun bedrijfsnaam in de carosserie van het toestel en op het exterieur geperst is ging ik er van uit dat ze de fabrikant waren dus begrijp ik echt niet hoe of waarom men zou weigeren een gebruiker van hun product verder te helpen tegen betaling

Nog nooit meegemaakt

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 04 nov 2019 00:36

Bedankt voor de antwoorden. Omdat hun bedrijfsnaam in de carosserie van het toestel en op het exterieur geperst is ging ik er van uit dat ze de fabrikant waren dus begrijp ik echt niet hoe of waarom men zou weigeren een gebruiker van hun product verder te helpen tegen betaling

Nog nooit meegemaakt
Vermoedelijk een bedrijf dat grijze import (of export ...) wil tegengaan ...

U weet meteen wat niet te kopen als vervanger
Spiegels vind je overal
Andere onderdelen zouden wel eens ergere problemen kunnen opleveren, als ze daar zo moeilijk over doen

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 nov 2019 09:11

Ze willen mogelijks nagaan of de ze scootmobiel niet is gestolen. Zou nogal eens voorkomen.

Terug naar “Consumenten Koop”