vonnis burgerlijke rechtbank in nadeel ivm gestolen voertuig

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: vonnis burgerlijke rechtbank in nadeel ivm gestolen voertuig

#31 , 29 okt 2019 21:19

Ik betwijfel of je Kapaza als een markt kan aanmerken. Het is m.i. een advertentieruimte. Als je ingaat op een advertentie in een krant heb je ook niet op de markt gekocht.
Een zaakvoerder is geen handelaar.
Benieuwd wat het Hof van Beroep zal beslissen. Ik schat je kansen klein in, maar kan fout zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#32 , 29 okt 2019 21:29

Een markt wordt gekenmerkt door de mogelijkheid om te bieden, zodat er een marktprijs tot stand kan komen.
Op websites zoals Kapazaa is dat mogelijk, men kan online bieden, quasi in real-time.

Dat is het verschil met annonces in kranten waar dat niet mogelijk is en het slechts om passieve publiciteit gaat.

Daarom loopt volgens mij het vonnis achter op de huidge stand van de technologie.
Een online marktplaats is een marktplaats.
https://www.ecommercenews.be/online-mar ... opt-ermee/
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 29 okt 2019 21:46, 4 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38602

#33 , 29 okt 2019 21:30

De tussenpersoon moet maar boven water komen met de gegevens van diegene voor wie hij het voertuig 'gefaciliteerd' heeft.

Reclame

jo.
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#34 , 30 okt 2019 08:40

De tussenpersoon moet maar boven water komen met de gegevens van diegene voor wie hij het voertuig 'gefaciliteerd' heeft.
dat zal in het strafdossier staan, blijkbaar kunnen we er nu wel in kijken sinds kort.

Terug naar “Consumenten Koop”