Aankoop sofa: contractbreuk verkoper?

Sofatje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop sofa: contractbreuk verkoper?

#1 , 22 okt 2019 13:51

Beste,

Eind juli hebben wij een sofa besteld. Op onze bestelbon staat er 'vermoedelijke levertermijn 10 weken'. Deze is nu al even overschreden. Na zelf 8! keer contact te moeten opnemen (en vaak gewoon geen antwoord te krijgen), is er ons nu meegedeeld dat de stof waarin we hem besteld hebben, niet meer geproduceerd wordt.
Dat dit ons, na gestalk van ons en na de levertermijn meegedeeld wordt, vind ik frappant.

Wat kunnen wij doen? Ik denk dat we sowieso recht in onze schoenen staan om ons voorschot terug te eisen? Kan ik ook een schadevergoeding eisen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 30 okt 2019 20:55

Stel de firma in gebreke met een AS en vraag levering van het door u bestelde product binnen de maand. Telefonische contacten zijn niet bewijsbaar. Dus daar kan u best niet op voortgaan.
Wel een aangetekend schrijven. Vraag ook dat ze schriftelijk reageren
Dan moeten zij kleur bekennen.
Hebt u iets betaald? (slecht gelezen 8_)

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 31 okt 2019 10:21

Vermits ze haar voorschot terug wil, kunnen we stellen dat ze iets betaald heeft.

Het recht staat aan uw kant, nu het nog afgedwongen krijgen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 okt 2019 16:36

nu het nog afgedwongen krijgen.
Die zetels worden meestal in het buitenland gemaakt, en als die stof er niet meer is, kan je ook niets meer afdwingen, tenzij een andere stof kiezen, of voorschot terugvragen. Dan mag je nog 100 aangetekende brieven sturen. Iets dat er nite meer is kan je immers niet krijgen, tenzij ze ergens nog een toonzaalmodel hebben staan, maar dan is het geen nieuwe
En 14 dagen vertraging is zeer weinig in deze branche

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 31 okt 2019 18:16

nu het nog afgedwongen krijgen.
Die zetels worden meestal in het buitenland gemaakt, en als die stof er niet meer is, kan je ook niets meer afdwingen, tenzij een andere stof kiezen, of voorschot terugvragen. Dan mag je nog 100 aangetekende brieven sturen. Iets dat er nite meer is kan je immers niet krijgen, tenzij ze ergens nog een toonzaalmodel hebben staan, maar dan is het geen nieuwe
En 14 dagen vertraging is zeer weinig in deze branche
Neen u kan niet een deel van de zin quoten en deze vervolgens becommentariëren. U moet het citaat in zijn geheel nemen.

Het gaat over het afdwingen van de oplossingen waarin het consumentenrecht voorziet. U mag dat niet reduceren tot levering van dat specifieke goed; dat is niet netjes en u weet zelf ook wel dat ik dat niet zo bedoelde.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

jef007
Berichten: 1679

#6 , 31 okt 2019 20:16

moet men u niet het dubbele van uw voorschot terugbetalen??

Terug naar “Consumenten Koop”