hallo
Ik bestelde steunzolen, online met kopersbescherming van paypal. Schoenmaat J, wat overeen komt met maat 46 tot 47,5 eu.
Ik ontving een pakket met steunzolen maat G, wat overeen komt met maat 43 tot 45. De verkoper kan mij maatje J niet leveren, schrijft die zwart op wit. Dus ik stelde dat ik eerst een full refund wou en dat ik de terugzending wil doen van het ongevraagde pakket als, en alleen maar als de terugzendkosten van meer dan 20 euro vergoed worden door de verkoper. Dit in de geest van 'niet gevraagd = niet betalen. Ik beschouw dat pakket met de meer courrante schoenmaten als een voorafje, of een promotiestunt of zo, en ik wacht nog steeds op het gevraagde artikel.
Nu is paypal een andere mening toegedaan; Zij hebben mijn klacht gewijzigd om de verkoper te beschermen; " U heeft de claim ingediend omdat uw object of service sterk afwijkt van de oorspronkelijke omschrijving ".
Wat is het nu? Heb ik een pakket ontvangen dat ik niet gevraagd heb, of wijkt het enkel af van de beschrijving? Ik zal het pas terugzenden als ik een full refund + portokosten voor het terugzenden heb ontvangen. Maar als het een product betreft dat ik ongevraagd heb ontvangen houd ik het liever zelf, en dan verkoop ik het gewoon door aan iemand die geinteresseerd is; Ik ken er zo wel een paar. Dit ter compensatie van de overlast, de extra moeite en verplaatsingen die ik moet maken, en de extra zoektocht + het langer wachten om aan mijn gerief te geraken.
gegroet
Geert