Computer aangekocht (-50%) ; al account van ander persoon

FTAS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Computer aangekocht (-50%) ; al account van ander persoon

#1 , 19 okt 2019 09:57

Besten,

ik heb een computer gekocht in een groot warenhuis. De computer was al een ouder model, en had een korting van 50% wegens verbouwingen.

Ik heb thuis de computer geïnstalleerd en ik kom direct terecht op een login van een zekere persoon "ERIK".
Ik kan natuurlijk niet inloggen hierdoor.

Nu beweert de winkel dat er een papier bij hoorde dat de computer hersteld was. Ze geven de optie om m'n geld terug te geven.

Probeert de winkel mij goedkoop af te schepen? Wat met de privacy van deze persoon? Moest ik z'n wachtwoord kunnen kraken kan ik aan al deze persoon z'n gegevens?

Het liefst zou ik een nieuw model in de plaats krijgen. Of heb ik daar geen enkel recht op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 21 okt 2019 10:23

Winkel biedt u uw geld terug aan. fair genoeg denk ik .

Winkel kan u ook een andere pc zelfde model voorstellen. Een nieuwer model zal vrees ik niet lukken

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 21 okt 2019 15:28

Probeert de winkel mij goedkoop af te schepen? Wat met de privacy van deze persoon? Moest ik z'n wachtwoord kunnen kraken kan ik aan al deze persoon z'n gegevens?
Dat is een flater van die persoon zelf of van de hersteldienst, om dat niet te wissen.

Je kan dat ook zelf doen als je de computer wil houden.
Het liefst zou ik een nieuw model in de plaats krijgen. Of heb ik daar geen enkel recht op?
Uiteraard niet.

Het gaat om een aankoop van een "refurbished" toestel - ééntje dat na problemen of retrourzending alsnog verkocht wordt aan sterk gereduceerde prijs.
U heeft geen nieuw toestel gekocht.
Dan ga je er ook geen nieuw krijgen bij problemen .

Dat u zonder probleem uw geld kan terugkrijgen is al OK.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”