X: 1 kopen, 2e gratis

JanV78
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

X: 1 kopen, 2e gratis

#1 , 15 okt 2019 22:42

Op 2 mei van dit jaar koopt mijn vrouw een bril voor onze dochter bij X. Er loop op dat moment een actie:" één bril kopen, de tweede gratis". Mijn vrouw koopt twee brillen: een gewone bril met glazen op sterkte (prijs € 50 voor het montuur en € 180 voor de glazen op sterkte) voor de totale prijs van €230. Daarnaast koopt ze ook een zonnebril zonder glazen op sterkte ter waarde van €159.
Bij X rekent men af en wordt de bril van €159 gratis meegegeven.Op de factuur staat netjes dat de bril van € 230 betaald is. Bij de bril van €159 staat niets. Nu,ruim 5 maanden later, krijgen we opeens een aanmaning tot betaling van X voor het bedrag van €109. Men heeft bij X klaarblijkelijk een fout gemaakt. De actie was niet bedoeld op de bril in zijn geheel maar op het montuur.
Op deze manier krijgt men het goedkoopste montuur gratis.
Dit betekent dan dat het montuur van de bril op sterkte (€50) gratis is en dat de zonnebril + de glazen van de gewone bril betaald dienen te worden. Het bedrag wordt dan €159 + €180 = 339€.
Mijn vrouw had reeds €230 betaald en zou nu dus €109 moeten bijbetalen.
Dit kan toch niet? Men had dit toen, of toch binnen redelijke termijn, moeten communiceren? 4 Maanden na aankoop opeens nog geld eisen is toch te gek voor woorden of vergis ik me?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 18 okt 2019 17:20

Lijkt me bedriegelijk. Als er staat tweede bril gratis is dat tweede bril gratis, niet montuur. Probeer eens Test-Aankoop te vragen te bemiddelen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 okt 2019 20:03

Weiger gewoon terug te betalen.Laat ze maar naar de rechtbank stappen, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet doen.
Stuur hun een aangetekend schrijven waarin je uw standpunt verdedigd.
Een bril zonder glazen is GEEN bril, maar een montuur, terwijl ze een 2de bril gratis gaven

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”