Voorschot op pup

Mieke14
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Voorschot op pup

#1 , 14 okt 2019 10:09

Beste,Ik had bij een erkend Fokker een pup gereserveerd,nu had hij echter de middelen niet om zijn teef 2x te laten dekken met hulp van professionele tussenkomst die hem telkens 150€ kostte...Ik heb hem 300€ geleend,en de Fokker was me heel dankbaar...
Nu voor het nestje geboren werd moest mijn man geopereerd worden aan een dubbele nekhernia,en kon hij geen enthousiaste pup aan,dus vroeg ik of we op de volgende wachtlijst mochten?Alle begrip en geen enkel probleem...
Owv financiële problemen vroeg ik de helft vh voorschot/Lening terug.
Ook dit was geen probleem..maar nu blijkt hij dat helemaal nt gedaan te hebben en toen ik erachter vroeg en ook achter het volledige bedrag,gooit meneer me vd wachtlijst ondanks de 300€...kan dit zomaar?Hij wil ons geen pup verkopen ,terwijl ik nooit gezegd heb geen pup te willen????Ben ik fout of hij???Want nu heeft hij 300€ van ons,en wij staan met lege handen...
Graag uw advies.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 14 okt 2019 10:18

Hoeveel van dit alles staat er op papier?

Het principe is dat als u de overeenkomst verbreekt (om welke reden dan ook), de verkoper het voorschot mag houden.

Mieke14
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 okt 2019 10:49

Er staat niks op papier,enkel op mijn bankafschriften staat voorschot,en ik heb niks geannuleerd,enkel uitgesteld owv de toest.v mijn man omdat er nog 2 nestjes komen volgend jaar.Alles ging/'gaat via messenger.Me vd wachtlijst zetten doet de fokker nu
...dat heb ik nt gevraagd?

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 14 okt 2019 11:21

U hebt een overeenkomst voor het eerstkomende nest, als u dat ineens niet meer wil, kan dat als annulatie gezien worden.

Als op de bankafschriften inderdaad voorschot staat en niet lening, mag de koper dat dus inhouden.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 okt 2019 12:05

Een fokker die geen 150 € heeft? Daar stel ik me toch vragen bij.

Mieke14
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 okt 2019 14:22

En toch was het zo,300€,krijg 150€ terug nu omdat hij goed weet wat en hoe..
Kon toch moeilijk zetten lening voor boxer te laten dekken???
Van voorschot was er gn sprake...de pup's waren voor aug,in mei was mijn man al thuis met zijn hernia,heb dat eerlijk gezegd en ook als het na d 3 infiltratie's een operatie wordt,we moesten wachten op een volgend nestje. Hij heeft niks gezegd v je krijgt je geld niet terug nu ofzo,wel: dan is dat vr het volgende nestje (eind volgend jaar)'maar niet dat ik de helft nu kwijt was....want hij ging dat geld in augustus terugstorten.Niet dus...
Nu heeft hij 150€ teruggestort zegt hij,eerst zien...Want zit in geldnood nr het schijnt.
Heb ook gezegd v kijk ik heb me nu ook bevraagd en eigenlijk moet je me juridisch alles terug storten want je gooit me zelf vd wachtlijst...
Ik had kunnen wachten ja,maar wou eerlijk zijn,zodat een ander op de wachtlijst naar voor kon nu,want er waren maar 3 pup's,en gene die wij wouden.Wat moest hij dan doen???
Ik heb nu gezegd dat als hij fair genoeg is,hij dat voorschot houdt vr het nest eind volgend jaar...afwachten maar

LeenW
Berichten: 12839

#7 , 14 okt 2019 14:29

Stop met zeggen en begin met mailen. Als u ooit uw geld gaat terugeisen via de rechtbank, gaat u vanalles moeten bewijzen, wat u momenteel niet kan.

Terug naar “Consumenten Koop”