herstelling auto

Frake
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

herstelling auto

#1 , 14 okt 2019 06:51

Hoi,
wij hebben een auto van 2015. De auto haperde soms, hebben deze binnengebracht bij garage en daar vertelde men ons dat onze bougies vervuild waren. Nieuwe bougies erin + adjectieven + werkuren = 270 euro.(probleem niet volledig verholpen) Dit was in februari. In juni auto binnengebracht voor onderhoud en daar het probleem nog eens vermeld, weer bougies vervangen (bougies niet aangerekend wegens nog garantie) en toen vertelde men mij dat ik bij een lokaal tankstation NIET meer moest tanken want dat was slechte benzine voor onze motor?? En dat terwijl iedereen die wij kennen met verschillende merken auto's en zelfs 2 man met hetzelfde merk en bouwjaar daar ALTIJD tanken zonder probleem. Een week of 6 daar niet getankt en plots in een ander tankstation in een andere gemeente getankt en weer hetzelfde probleem met gevolg dat m nu ook nog eens volledig stilviel en niet meer aan de gang te krijgen was. Getakeld naar garage en daar weer hetzelfde verhaal: ja maar waar hebben jullie getankt? Toen wij hem vertelden dat wij ergens anders hadden getankt bleven zij beweren dat het daar ook niet goed was?? Auto laten herstellen, kostprijs 320 euro!! Deze rekening had ik nog niet betaald want s'anderendaags was hij weer stilgevallen!! Deze keer volledige nieuwe tank erin gestoken en alle leidingen zuiver gemaakt, kostprijs ong 1000 euro! Ik heb hun gezegd dat ik die vorige rekening niet wou betalen aangezien auto niet was hersteld. De laatste rekening zal wel veel zijn maar kan ik moeilijk over klagen want nu lijkt het probleem wel opgelost te zijn. Nu is mijn vraag hoe sterk sta ik in mijn schoenen dat ik die van 320 niet wil betalen omdat het niet hersteld was? Ik heb ondertussen al een aanmaning gehad van de garage. Mvg, Frake

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 okt 2019 09:56

Betreft het hier een officiële merkgarage? In dat geval: doe héél uw verhaal bij de importeur / verdeler van uw merk in België (voor VW is dit bijvoorbeeld D'Ieteren). Voeg ook scans van alle facturen toe. Zij kunnen slechte reclame missen als kiespijn en zullen in veel gevallen bereid zijn om samen met u tot een oplossing te komen (en de garage op het matje roepen).
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 okt 2019 12:00

Heb je getankt bij een bekend merk of bij een goedkope merkpomp? Een tank vervangen zal niets vervangen aan de kwaliteit van de inhoud die je erin doet.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 14 okt 2019 14:03

daar vertelde men ons dat onze bougies vervuild waren. Nieuwe bougies erin + adjectieven + werkuren = 270 euro.(probleem niet volledig verholpen)
Als je daar bij mij mee afkomt, vraag ik meteen wat er dan aan de oorzaak daarvan gedaan is ...
Als eigenlijke oorzaak niet weggenomen wordt, zal er niets fundamenteel opgelost zijn, enkel tijdelijk.

Additieven helpen hier weinig of niets.
toen vertelde men mij dat ik bij een lokaal tankstation NIET meer moest tanken want dat was slechte benzine voor onze motor??
Op een paar zeldzame foefelende charlatans na met merkloze pompen, niet van een keten, ... zal je nergens "slechte" benzine tanken. Zelfs de meest shabby uitziende pomp met een al even louche uitziende uitbater levert meestal nog goede benzine.

Uw probleem ligt dan ook 9/10 niet aan wat u tankt.
"Vervuilde bougies" zijn doorgaans gevolg van teveel dan wel onverbrande benzine
Geen goede ontsteking kan ook oorzaak zijn : de bougie is maar laatste stukje van systeem dat voor de ontsteking van benzine/lucht mengsel zorgt - je gaat het aan de bougie zien, maar oorzaak kan eerder zitten ...

Toen wij hem vertelden dat wij ergens anders hadden getankt bleven zij beweren dat het daar ook niet goed was??
Jaja ...

Auto laten herstellen, kostprijs 320 euro!! Deze rekening had ik nog niet betaald want s'anderendaags was hij weer stilgevallen!! Deze keer volledige nieuwe tank erin gestoken en alle leidingen zuiver gemaakt, kostprijs ong 1000 euro!
Vervangen van een benzinetank omdat de benzine die er in zat niet goed zou zijn ? :shock:
Zelfs als je ze vol diesel pompt, vervangt men de tank nog niet ...

Als er per ongeluk eens water of rommel mee opgepompt is bij een tankstation, ben je doorgaans niet de enige, en haalt dat de (minstens lokale) pers wel ...

Verander van garage.
De laatste rekening zal wel veel zijn maar kan ik moeilijk over klagen want nu lijkt het probleem wel opgelost te zijn.
U bent wel optimistisch ...

Hoe lang is het al opgelost?

Nieuwe tank gestoken ... heb je al eens gezien of ze idd nieuw is ? ... en probleem weg.
Nog iemand die eerder richting brandstofpomp denkt :?:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 okt 2019 14:37

Aan de brandstof pomp zeker niet.

En zoals men al schreef een nieuwe benzine tank steken ?? dit heb ik nog nooit geweten.
Water een kleine hoeveelheid kan ook geen kwaad dit blijft op de bodem liggen, en ieder normaal auto zit met een brandstof filter.

Het zal wel iets met de verbranding(ontsteking) en/of te maken met de injectie.

De beste raad heb je al gehad , nl gaat naar een andere garage!

Ik vrees dat je deze factuur zal moeten betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 14 okt 2019 15:22

Aan de brandstof pomp zeker niet.
Ze gaan zelden stuk, en klopt niet met de diagnose "vervuilde bougies" ... àls die juist was.
Maar zeer opvallend dat probleem ineens weg zou zijn nadat er aan benzinetank gemorreld werd ...

Frake
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 okt 2019 17:14

Allen,
bedankt voor de berichtjes. Ja ik heb getankt bij bekende merken en geen goedkopere... Ik dnk dat ik idd eens de hoofdverdeler ga aanspreken hierover want ik vind het verhaal van de garage dikke bullshit!! Als ik ze vraag om mij een lijst te geven waar ik zogezegd dan wel mag tanken moeten ze mij het antwoord schuldig blijven en als antwoord: uw auto heeft nu eenmaal een gevoelige motor.. kwakzalvers! Ik ga zeker ook van garage veranderen en waarschijnlijk ook van auto want wie garandeert mij dat ik nooit meer hetzelfde aan de hand ga krijgen?? Alvast bedankt allemaal. Gr, Frake

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 14 okt 2019 20:02

Was dat de merkgarage, of ergens een garage in een achterafstraatje?
Was die wagen nieuw als je die kocht?

Frake
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 okt 2019 16:37

Een merkgarage. En ja een nieuwe auto. Gr

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 15 okt 2019 19:52

Dan even de verdeler contacteren, zoals hier vroeger reeds is meegegeven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 okt 2019 20:01

Auto van 4 jaar oud in een merk garage ?

Daar is toch serieus iets mis in deze garage !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#12 , 16 okt 2019 09:22

Ik dnk dat ik idd eens de hoofdverdeler ga aanspreken hierover want ik vind het verhaal van de garage dikke bullshit!!
Goede beslissing. Laat ons weten wat de verdeler u antwoordt!
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Consumenten Koop”