Bestelling veel te laat, wil geld terug.

vbbart
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bestelling veel te laat, wil geld terug.

#1 , 08 okt 2019 15:12

Beste leden

Op 09/09/2019 bestelde ik een product op de online shop van een bedrijf.
De levertijd voor dit product was tussen de 21 en 27 september. Aangezien we nu al 08/10/2019 zijn, vroeg ik mij af of ik mijn geld hiervoor kan terugkrijgen
aangezien ik het product niet meer wil hebben. (kwestie van te laat geleverd en slechte klantenafhandeling). Heb nu ondertussen ook al 2 mails naar hen gestuurd, maar geen antwoord. Is het mogelijk om hiervoor mijn geld terug te eisen, en hoe doe ik dit? (Product heb ik op 09/09/2019 betaald met een overschrijving via Belfius bank, bedrag €25.02)

Alvast met vriendelijke groeten
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 08 okt 2019 15:17

Ja, u stuurt een aangetekende brief, en doet dienst op uw herroepingsrecht.
Dan hebben ze 14 dagen de tijd om terug te betalen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 08 okt 2019 15:25

Mooi in theorie natuurlijk. Maar het verzenden van een aangetekende brief met ontvangstbewijs kost al een zeven Euro. Loont dat nog de moeite om veel tijd aan te besteden?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2019 15:36

Ja, u stuurt een aangetekende brief, en doet dienst op uw herroepingsrecht.
Dan hebben ze 14 dagen de tijd om terug te betalen.
herroepingsrecht ?

de bestelling gebeurde op 9/09/2019
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 08 okt 2019 15:37

Herroepingsrecht gaat strikt genomen pas in op het moment van levering.
"sowieso" schrijf je zo.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 09 okt 2019 11:52

waarom niet betalen met paypall of visa/mastercard. Dan bent u enigszins ingedekt voor niet levering of malafide verkopers

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 okt 2019 12:06

Herroeping is ook mogelijk vooraleer het product wordt geleverd. En het volstaat dit per e-mail te laten weten. U hoeft dit dus niet aangetekend te doen (artikel 2281 BW).

Uitsluitingen herroepingsrecht (art. VI.53 WER)

De consument kan het herroepingsrecht waarin artikel VI.47 voorziet niet uitoefenen voor:
1° dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de onderneming de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
2° de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
3° de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
4° de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
5° de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
6° de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
7° de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij de sluiting van de verkoopovereenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de onderneming geen invloed heeft;
8° overeenkomsten waarbij de consument de onderneming specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten; wanneer echter de onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen levert dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;
9° de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
10° de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van overeenkomsten voor een abonnement op dergelijke publicaties;
11° overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling;
12° de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, [2 vervoer]2, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien;
13° de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht daarmee verliest;
14° de overeenkomsten voor diensten voor weddenschappen en loterijen.]1

----------
.

Terug naar “Consumenten Koop”