Vervolg:
Midden juli al eens gaan polsen, nog geen auto op komst. Rond de leverdatum gaan horen, nog steeds geen auto op komst. 5 dagen later, zelfde verhaal. De garagist had geen idee wat er aan de hand was want als hij ging horen kreeg hij niet echt een deftige uitleg.
Het probleem was wel dat wij 16 augustus op vakantie vertrokken. De garagist had al een koper gevonden voor onze oude Berlingo en die had hem nodig tegen midden augustus ongeveer.
Wij moesten een trekhaak hebben om de caravan te trekken. De garagist stelde voor dat wij nog op reis gingen met de Berlingo, hij zou dan de koper een vervangwagen geven. Als we terug thuis waren konden wij dan onze Berlingo binnenbrengen en kregen wij de vervangwagen.
Maar ik zag dat niet zitten want als wij in die tijd iets zouden tegenkomen dan waren we ons geld kwijt van de oude auto.
We hebben onze vakantie licht aangepast zodat we de caravan niet nodig hadden en kregen direct de vervangwagen mee.
Een gloednieuwe Berlingo met nog maar een goeie 40km op de teller, omnium verzekerd, ...
We zijn op vakantie gegaan en op 30 augustus terug naar de garage om eens te horen hoe het nu zat. In principe hadden we de auto kunnen annuleren maar ze hadden hem laten weten dat de auto er in de derde week van september ging zijn. Hij had ook geregeld met Citroën dat hij vergoed werd voor die vervangwagen tot eind september want die auto was eigenlijk niet bedoeld als vervangwagen.
Uiteindelijk is onze nieuwe wagen in de 4e week geleverd en wij waren doodcontent! Eindelijk, met 2 maanden vertraging, was hij er.
Wij blij... totdat de garagist zei dat hij een verrassing had, Citroën had voor een extraatje gezorgd zodat de auto wat meer waard was: 2 zeteltjes op de 3e rij...
En daar sta je dan hé.
Niet echt een leuke verrassing maar kom, daardoor zal de auto niet slechter rijden zeker?
Maar gisteren begonnen we na te denken. 6 maanden geleden hebben we een nieuwe wagen besteld omdat wij die 2 zeteltjes niet nodig hadden. Elke, iets goedkopere, stockwagen had die, dus we hebben geen stockwagen gekocht.
Waarom ben ik nu zo gefrustreerd?
Wij hebben netjes de 4 voorziene maanden gewacht... wij hebben, zonder al teveel morren nog 2 extra maanden gewacht.
En wat blijkt? De wagen die ze uiteindelijk leveren hadden we 6 maanden geleden uit stock kunnen kopen en we zouden er al minstens 5 maanden mee gereden hebben!
Begrijpen jullie de frustratie?
Wij zijn al zeker niet in de mogelijkheid om ieder jaar een nieuwe wagen te kopen en met deze wagen hebben we toch een klein risico genomen. Hij is iets duurder dan we zouden willen. Een stockwagen was iets veiliger geweest.
Je zou kunnen zeggen: het zijn maar 2 extra zeteltjes... da's waar. Maar ik kan er echt niet mee lachen... hoe langer ik erover nadenk, hoe groter mijn frustratie wordt.