bestelling wordt geannuleerd wegens te weinig gekocht

Kristel Peeters
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

bestelling wordt geannuleerd wegens te weinig gekocht

#1 , 18 sep 2019 22:45

Beste,

Gisteren plaatste ik een bestelling van laminaatvloer op een Belgische site.
Ik accepteerde de algemene voorwaarden.
De levering bleek gratis.
Ik betaalde onmiddellijk.

Vanavond krijg ik echter een mail van de verkoper (met een e-mailadres uit Nederland) dat hij genoodzaakt is het order te annuleren gezien ik te weinig bestelde.
De kosten voor transport zouden te hoog zijn.
Hij maakt melding dat de minimale hoeveelheden vermeld staan op de site.
Na lang zoeken heb ik deze gevonden.

Moet ik als consument heel de site afspeuren naar dit artikel alvorens ik een bestelling plaats?
Kan de handelaar deze bestelling annuleren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 18 sep 2019 23:25

Er is geen akkoord over de voorwaarden, dus er is in feite nooit een overeenkomst geweest.

Kristel Peeters
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 sep 2019 23:29

'Er is geen akkoord over de voorwaarden, dus er is in feite nooit een overeenkomst geweest.'

In de algemene voorwaarden staat niets over de minimum hoeveelheid vermeld.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 sep 2019 08:57

Gezien dat zal afhangen van de soort materiaal dat je besteld, kan dat niet gezien worden als ALGEMENE voorwaarde, maar eerder als een bijzondere voorwaarde gekoppeld aan dat bepaalde materiaal, en de betreffende leverancier . Je zal dat dus niet vinden bij de algemene voorwaarden

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 19 sep 2019 09:51

Dan zit er m.i. toch een foutje in de hele procedure. Als u bestelt via de site, en er wordt zonder opmerking een betaling gevraagd, dan is uw bestelling toch aanvaard? Of zie ik dat verkeerd?

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 19 sep 2019 09:56

Dan zit er m.i. toch een foutje in de hele procedure. Als u bestelt via de site, en er wordt zonder opmerking een betaling gevraagd, dan is uw bestelling toch aanvaard? Of zie ik dat verkeerd?
Op zich zal er geen probleem zijn als TS de goederen zelf gaat ophalen, maar over de levering zal er geen akkoord zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 sep 2019 10:28

Dan zit er m.i. toch een foutje in de hele procedure. Als u bestelt via de site, en er wordt zonder opmerking een betaling gevraagd, dan is uw bestelling toch aanvaard? Of zie ik dat verkeerd?
Die betalingen gaan allemaal automatisch hij ziet dit maar nadien.
Als dit vermeld staat op de website, zal TS daar niks kunnen aandoen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 sep 2019 11:14

'Er is geen akkoord over de voorwaarden, dus er is in feite nooit een overeenkomst geweest.'

In de algemene voorwaarden staat niets over de minimum hoeveelheid vermeld.
die algemene voorwaarden zullen wel verwijzen naar de website, zoals men dat bij heel wat reclame doet.

die minimum hoeveelheid is dan, een afzonderlijk onderhandelde bepaling
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 19 sep 2019 13:31

Beetje snuggere webshop zorgt doorgaans automatisch dat dit of niet doorgaat wegens te kleine hoeveelheid, of voegt dan de transportkosten toe ...

Voorwaarden inzake hoeveelheid staan vermeld, dus is handelaar ingedekt

Terug naar “Consumenten Koop”