problemen met nieuwe elec. step

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

Re: problemen met nieuwe elec. step

#31 , 21 sep 2019 05:23

de verkoper gaat idd telkens over tot vervanging, maar ik denk dat weinig klanten dit een redelijke oplossing zullen vinden als het nieuwe toestel dezelde problemen vertoont.
Het lijkt me toch ook onwaarschijnlijk dat je als klant bij aankoop van een nieuw toestel deze onaangename toestanden meer dan 3 keer moet ondergaan (klagen-dag verlof nemen om te wachten tot dhl langskomt om het toestel op te halen). het is gewoon een vervelende bedoeling, en niet bepaald wat je als klant verwacht bij aankoop van een nieuw produkt.
Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in dit merk
Ik vernam ondertussen ook dat anderen gelijkaardige problemen hadden, hun toestel werd kocht bij een grote winkelketen, en daar werd het toestel zonder probleem teruggenomen na 2 vervangingen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#32 , 21 sep 2019 05:42

Mijns inziens kan men de ontbinding niet eisen na drie vervangingen.
En in een vorig bericht adviseert u om dit via de rechter te regelen ?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#33 , 21 sep 2019 08:30

Ik begrijp u volkomen, hoor. Ik zou het ook beu worden. Drie vervangingen zou ik eveneens ervaren als grote last.

Je kunt uiteraard naar de rechtbank gaan om gelijk te halen, maar de kansen op succes is koffiedik kijken.

Ik zou de vierde vervanging aanvaarden. Mocht de miserie dan alsnog blijven duren, kun je misschien drastischer optreden, want dan zijn ze niet in staat een deugdelijk toestel te leveren.
.

Reclame

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#34 , 01 okt 2019 03:22

Huidige stand van zaken : Er is beslist om deze step te herstellen, Toestel is reeds een week en half bij reparatiedienst, en nu is het wachten op "spare parts" vooraleer de herstelling kan gebeuren....en dit dus voor een toestel dat geleverd werd met een losstaand voorwiel....
Procedure opgestart bij consumentenbemiddeling...
Ben er nog niet uit of ik dit toestel ga aanvaarden als het geleverd word, na 3 toestellen is mijn vertrouwen in dit merk volledg verdwenen, net zoals mijn vertrouwen in de verkoper,

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#35 , 28 okt 2019 20:51

UPDAteE : ondertussen vertoont toestel nr 4 (na 50km) dezelfde gebreken als de vorige (speling op stuur en voorvork). Verkoper "wil een geste doen" en overgaan tot ontbinding van de verkoop als ik de negatieve beoordelingen (2) verwijder en een document onderteken waarin ik ermee akkoord ga geen negatieve beoordelingen in de toekomt de schrijven over zijn webshop ?????!!!!!????? Ik moet ook bewijs aan hem overmaken dat ik de beoordelingen verwijderde.....
Ik wou hier niet op ingaan, voelt aan als chantage, de andere optie is dat ik ook dit toestel terugstuur voor herstelling/vervanging....

Nu is mijn vraag : mag de verkoper zoiets eisen in dit geval ? Ik vraag tenslotte geen "geste" van hem, maar gewoon dat hij z'n wettelijke verplichtingen nakomt zonder mij te verbieden mijn ervaring met hem online te plaatsen....

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#36 , 28 okt 2019 22:27

Ik zou niet twijfelen

Uiteindelijk al 3x vervangen
Betekent toch dat ze niet echt van slechte wil zijn hé

Heeft wel wat geduurd, maar blijkbaar zijn ze uiteindelijk toch gaan inzien dat ontbinding vd verkoop een betere zaak is.
En misschien zelfs dat ze die spullen beter niet meer verkopen ...

U bent van de rommel af & heeft uw geld terug.
Veel beter wordt het niet hoor.

En in ruil paar beoordelingen wissen ?

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#37 , 29 okt 2019 05:39

Bedankt voor uw reactie. Idd al 3 keer vervangen, maar rommel vervangen door andere rommel lost ni echt iets op :)
Ik heb het er moeilijk mee dat verkoper nu eisen gaat stellen aan mij, gaat om 2 beoordelingen (geplaatst via link op site van verkoper) , maar waarom zou ik anderen niet mogen waarschuwen voor de praktijken van deze webshop??? En vooral de manier waarop dit gemeld werd aan mij : redelijk onbeleefd, en met de mededeling dat verkoper "verdere stappen zou ondernemen indien ik niet akkoord ga met zijn voorstel" .... zucht.. Ik vind het onwaarschijnlijk dat verkoper nog maar het lef heeft om nu wat te gaan dreigen, ipv gewoon zijn verplichtingen na te komen :) Dit voorstel kwam er pas na meerdere pogingen van mij om tot een regeling te komen, pas toen ik hem liet weten dat ik geen andere keuze meer had dan over te gaan tot een vordering kwam hij met dit voorstel

Terug naar “Consumenten Koop”