problemen met nieuwe elec. step

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

problemen met nieuwe elec. step

#1 , 17 sep 2019 14:47

Hallo

Ik kocht in juli een elec.step bij (belgische webshop). Ik koos voor een model van een gekend merk (de rolls royce onder de steps, volgens hun reclame)
Dit toestel vertoonde al vrij snel ernstige gebreken (motor die uitviel, voorwiel en voorvork dat los kwam te zitten). Dit toestel werd teruggezonden (naar nederland, blijkbaar
is er in belgie geen herstelpunt). Een weekje later werd mij een nieuw toestel bezorgd, perfecte service dacht ik, maar na amper 30km kwam de voorvork, voorwiel en stuur ook los te staan,
en dit werd aanzienlijk erger na elke gereden kilometer. Bij een fietspad dat ik minder goeie staat was maakte de step ook een enorm kabaal. Ook dit toestel werd opgehaalt en na
enkele weken ontving ik een nieuw toestel (dit was vorige week woensdag). Bij het uitpakken direct nagekeken en bleek dat ook dit toestel enorme speling had op het voorwiel. Ik liet zowel aan de verkoper als aan de firma
die instaat voor de herstelling (sertec360) weten dat dit toesel duidelijk problemen heeft (dit werd ook telkens bevestigd door de technieker van sertec) en niet voldoet aan mijn
verwachtingen en dat ik graag de verkoop wil annuleren. Dit blijkt niet mogelijk te zijn.
Ik contacteerde al meermaals sertec ondertussen, zij dienen mij een link te sturen zodat ik een afspraak kan maken met dhl, zodat ze dit laatste toestel ook komen ophalen en herstellen (of vervangen),
maar de communicatie verloopt uitzonderlijk traag ondertussen (ik liet woensdag, direct na ontvangst van het nieuwe toestel, aan X weten dat er weer een probleem was, vrijdag meldde ik dit aan sertec, ondertussen
zijn we dinsdag, en de enige reactie die ik kreeg van X is de mededeling dat dit wel degelijk kwaliteitstoestellen zijn, en dat ik de enige ben die klachten heeft.
Nu is mijn vraag : moet ik dit allemaal ondergaan, of kan ik iets ondernemen om mijn geld terug te krijgen ?
In ieder geval : ik raad iedereen af om een toestel van dit merk aan te schaffen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 17 sep 2019 14:52

aankoop laten ontbinden en volledige terugbetaling eisen

problemen zijn gemeld binnen de 6 maand na aankoop en het is aan de verkoper om aan te tonen dat u de step op een niet normale manier hebt gebruikt waardoor de schade zou kunnen ontstaan zijn

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2019 14:59

de verkoper weigert terugbetaling.
Aangezien er mij telkens zonder probleem een nieuw toestel toegestuurt word neem ik aan dat er geen twijfel bestaat dat ik niet de oorzaak ben van de gebreken...

Reclame

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 sep 2019 15:01

blijkbaar is de verkoper ook helemaal niet verplicht om de verkoop te ontbinden, en volstaat het als het toestel herstelt (of vervangen) word ??? is dit juiste informatie ?

Kali
Berichten: 762

#5 , 17 sep 2019 15:04

(Offtopic: ik heb van hetzelfde merk een step, bij de eerste rit is deze elektrisch uitgevallen in de afdaling waardoor deze niet kon remmen (serieuze crash gemaakt); ik heb met de verkoper (Belgische shop) 12 weken moeten discussiëren eer ik een nieuw toestel kreeg, na analyse bleek er kabel los te zitten ….) Om maar te zeggen dat u niet de enige bent die problemen heeft … (Verder wel niet de problemen zoals door u gemeld).


Zeker dat het telkens een nieuw toestel is (serie-nummer nagegaan?)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 sep 2019 15:21

blijkbaar is de verkoper ook helemaal niet verplicht om de verkoop te ontbinden, en volstaat het als het toestel herstelt (of vervangen) word ??? is dit juiste informatie ?
Dit is juist
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 sep 2019 15:25

blijkbaar is de verkoper ook helemaal niet verplicht om de verkoop te ontbinden, en volstaat het als het toestel herstelt (of vervangen) word ??? is dit juiste informatie ?
Dit is juist
oke, bedankt voor uw reactie.
Ik heb dus blijkbaar niet veel andere mogelijkheden dan te hopen dat men dit toestel snel komt ophalen, en hopen dat het 4e vervangtoestel geen defecten vertoont ?


ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 sep 2019 15:32

uw link geeft de mededeling "pagina niet gevonden"

ik las wel deze info : https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... e-garantie

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 sep 2019 15:35

op deze site gaat het blijkbaar over aankopen die gedaan werden in een ander land ?? dat is bij mij niet het geval

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 17 sep 2019 15:35

Gewoon op hun hoofdpagina klikken of
hier al eens lezen
https://www.eccbelgie.be/zoeken?search- ... =Verzenden
of
https://www.youtube.com/watch?v=_CnojmjZ7Lw

ECC staat voor Europeese consumenten Organisatie gezien de wetgeving Europees is..

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#12 , 17 sep 2019 15:53

oke, bedankt.
Kan hier wel niets terugvinden over goederen die herstelt/vervangen werden en dezelfde gebreken blijven vertonen.

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#13 , 17 sep 2019 16:36

ik zal mijn vraag concreter formuleren ;
2 maanden na aankoop en 3 toestellen later ben ik nog steeds niet in het bezit van een toestel zonder gebreken. Kan dit aanzien worden als een herstelling of vervanging die "niet redelijk is" of die niet binnen redelijke termijn word uitgevoerd ? Of is de verkoper wetelijlk gezien helemaal in orde, en maakt het in principe niks uit of het nieuwe of herstelde toestel gebreken vertoont ?

ricotta
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 sep 2019 16:53

Gewoon op hun hoofdpagina klikken of
hier al eens lezen
https://www.eccbelgie.be/zoeken?search- ... =Verzenden
of
https://www.youtube.com/watch?v=_CnojmjZ7Lw

ECC staat voor Europeese consumenten Organisatie gezien de wetgeving Europees is..
ik contacteerde het ECC. Zij kunnen alleen helpen als het gaat over een aankoop in een ander europees land :(

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 17 sep 2019 17:03

U kocht het dus effectief in BE?
Dan is de BE wetgeving van toepassing. In NL wijkt die lichtjes af van de BE regelgeving terwijl ze beiden gebaseerd zijn op de EU regels.

In uw zaak is dus fod economie en de BE wetgeving en Be rechtbanken bevoegd.

Terug naar “Consumenten Koop”