Garagist neemt geen actie

sriyadh
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Garagist neemt geen actie

#1 , 17 sep 2019 05:11

Beste leden

Ik had 3-4 maanden geleden een tweedehands auto gekocht bij een garagist in Charleroi.
Tijdens de aankoop had de garagist door dat hij de 2de sleutel van het voertuig had meegegeven met een ander voertuig van dezelfde model en merk (export naar ander land).

Hij had dan gezegd dat ik in Antwerpen naar de officiele dealer moest gaan stappen en een nieuwe gaan aanvragen, hij zou voor deze betalen na ontvangst factuur via mail.
Deze had hij ook op het verkoopfactuur geschreven in het Frans tijdens de aankoop van mijn wagen.

Nu ik ben naar de dealer gegaan en deze hebben dan een factuur naar mijn garagist verzonden, dat was 3 weken geleden.
Ik had hem sms gestuurd of hij iets had ontvangen, hij zei om het nog is te sturen.

Weer contact opgenomen met dealer om te vragen of ze factuur nog is wouden versturen...gedaan.
Nu krijg ik geen reactie van mijn dealer,

Wat kan ik hier verder aan doen?
Het staat wel zwart op wit dat hij zou opdraaien voor de kosten van nieuwe sleutel..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2019 08:19

Hem aangetekend in gebreke stellen en daarna naar de rechtbank .

Ik weet niet wat zo een sleutel kost, maar gaat u deze rompslomp en kosten doen en naar rechtbank gaan voor een sleutel ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sriyadh
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2019 18:12

Hem aangetekend in gebreke stellen en daarna naar de rechtbank .

Ik weet niet wat zo een sleutel kost, maar gaat u deze rompslomp en kosten doen en naar rechtbank gaan voor een sleutel ??
Sleutel kost 350 euro. Waarom niet als hij het zelf heeft gezegd? Het is ook zijn fout sinds elke auto met 2 sleutels moet komen ..

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 19 sep 2019 07:18

Hem aangetekend in gebreke stellen en daarna naar de rechtbank .

Ik weet niet wat zo een sleutel kost, maar gaat u deze rompslomp en kosten doen en naar rechtbank gaan voor een sleutel ??
Sleutel kost 350 euro. Waarom niet als hij het zelf heeft gezegd? Het is ook zijn fout sinds elke auto met 2 sleutels moet komen ..
Dus elke auto (het gaat hier over een tweedehands? ) moet met 2 sleutels geleverd worden. Waar staat dat ergens ?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 19 sep 2019 09:04

Dus elke auto (het gaat hier over een tweedehands? ) moet met 2 sleutels geleverd worden. Waar staat dat ergens ?
[/quote]
Nog nooit van gehoord

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 19 sep 2019 09:49

Bron : "café de Reisduif" ?

Alle gekheid op een stokje, informeer u eens wat dat gaat kosten, procederen (in Charleroi? ) , advocaat, vrijaf nemen, risico ongelijk te krijgen....

Ga toch gewoon naar de dealer, met identiteitspapieren+ documenten van uw auto, en bestel een sleutel. Dan is de kous af.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 19 sep 2019 13:26

Dus elke auto (het gaat hier over een tweedehands? ) moet met 2 sleutels geleverd worden. Waar staat dat ergens ?
Normaal wordt elke nieuwe auto met minstens 2 originele sleutels verkocht ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 19 sep 2019 13:41

"Normaal".............."nieuw"....

Tweedehands, zou ik ook liever die tweede sleutel bijkrijgen.

Maar of TS ook gelijk kan krijgen, en tegen welke prijs, daar stel ik me toch vragen bij.

sriyadh
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 sep 2019 18:38

Hem aangetekend in gebreke stellen en daarna naar de rechtbank .

Ik weet niet wat zo een sleutel kost, maar gaat u deze rompslomp en kosten doen en naar rechtbank gaan voor een sleutel ??
Sleutel kost 350 euro. Waarom niet als hij het zelf heeft gezegd? Het is ook zijn fout sinds elke auto met 2 sleutels moet komen ..
Dus elke auto (het gaat hier over een tweedehands? ) moet met 2 sleutels geleverd worden. Waar staat dat ergens ?
Nergens, maar dat is zo. Zelfs toen ik een Mercedes kocht van 2005 kreeg ik 3 sleutels. Ik heb ook veel betaald en verwacht dan ook mijn 2de sleutel zonder nog kosten te moeten maken zoals hij heeft gezegd.

sriyadh
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 sep 2019 18:41

Bron : "café de Reisduif" ?

Alle gekheid op een stokje, informeer u eens wat dat gaat kosten, procederen (in Charleroi? ) , advocaat, vrijaf nemen, risico ongelijk te krijgen....

Ga toch gewoon naar de dealer, met identiteitspapieren+ documenten van uw auto, en bestel een sleutel. Dan is de kous af.

Tuurlijk is de kous af, ik kon ook even goed geen auto kopen van daar dan was het makkelijker. Maar pas na transactie had hij door dat hij de 2de sleutel verkeerd had meegegeven, toen ik zei dat ik hem zo niet wil zei hij wel dat hij zou opdraaien voor de kosten.

Moest dat een sleutel van 100 euro zijn, mij goed maar 350-400 euro voor een sleutel zal ik nooit betalen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 19 sep 2019 20:13

Als je een gratis sleutel van die garagist wil, zal je hem waarschijnblijk moeten dagvaarden voor de rechtbank in Charleroi. Wat zal het meest kosten denk je? Die sleutel of uw Advokaat. Zelfs al je voor de 100 % uw gelijk haalt zal je nog steeds met een deel van de kosten blijven zitten.
Maar als je absoluut uw gelijk wil halen, ga uw gang, Niemand houdt u tegen.

Terug naar “Consumenten Koop”