Toestel niet beschikbaar bij onherstelbare schade

SB1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Toestel niet beschikbaar bij onherstelbare schade

#1 , 10 sep 2019 16:00

Geachte

Dit is de eerste keer op dit forum en ik weet niet juist waar ik deze vraag moet stellen.

Ik heb het volgende probleem:
Begin juli heb een gsm gekocht en een verzekering bij genomen (Honor view 20) maar dit toestel is kapot. Het is in het toilet gevallen en ik heb die dan op 30 juli opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij. Deze heeft mij na een tweetal weken laten weten dat het niet te herstellen is en dat ze dus een nieuw toestel gaan opsturen. Na een week of 2 bel ik zelf omdat ik nog steeds niets gehoord heb en melden ze mij dat ze een Huawei Q8 zouden willen geven. Dit is helemaal niet hetzelfde toestel als de Honor view 20 en dan heb ik dus ook geweigerd. Een paar dagen later kreeg ik plots telefoon dat ze toch de honor view 20 of de samsung S9 kunnen aanbieden dus ik ga natuurlijk akkoord met de Honor view 20. Vandaag kreeg ik opnieuw telefoon dat het dus toch niet mogelijk is maar ze bieden mij nu een Samsung A70 aan, terug helemaal niet hetzelfde als de Honor. Nu heb ik eens gekeken op internet naar de toestellen die hetzelfde aanbieden als de honor maar er is maar 1, nl de honor.

Is het dan wetterlijk mogelijk dat ze mij een duurder toestel aanbieden, zolang die maar dezelfde voorwaarden heeft? Ik heb die gsm gekocht voor het totaalpakket en niet voor 1 of max 2 voorwaarden waar die aangeboden toestellen aan voldoen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2019 16:13

Dit zou moeten in de polis staan. Lees die dus!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”