Na tekenen verkoopscontract, terugkrabbelen

Yannick baeyens
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Na tekenen verkoopscontract, terugkrabbelen

#1 , 26 aug 2019 11:53

Beste

Het zit dus zo:
Dit weekend is er een koper bij mij geweest om de auto te kopen. Alles was in orde en we zijn een prijs overeengekomen en ook een datum van betaling.

Nu had deze geen geld mee voor het voorschot te betalen dus hadden we dit ook op contract gezet dat hij dit uiterst vrijdag 30/8/2019 moet storten.

Na het tekenen van het contract, met chassisnummer van de auto, verkoopprijs en uiterste datum van betaling. Heb ik een potentiële koper afgezegd (die inmiddels een andere auto heeft gekocht) en mijn auto overal als verkocht gemarkeerd.

Nu krijg ik een bericht dat hij toch nog andere auto’s gaat bekijken, zodat hij toch weet wat hij nog zou kunnen kopen dus dat de verkoop mogelijks niet doorgaat.

Dit is, als de verkoop niet doorgaat, volgens mij toch contractbreuk?
Of ben ik hier fout in? Wat kan ik in deze situatie doen?

Mvg
Yannick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 26 aug 2019 16:04

Dit is dan inderdaad contractbreuk.

U kunt de uitvoering van het contract eisen voor de rechtbank, en dat zal zowat het enige zijn (behalve je erin berusten, en opnieuw te beginnen met de verkoop).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2019 16:26

Zoals men al schreef kan je dit voor de rechtbank brengen, maar wat gaat het u kosten ??? en dan nog niet 100% zeker van je gelijk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Yannick baeyens
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2019 18:20

Zal het beter zo laten, dank u voor de info.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 26 aug 2019 21:17

En wat gaat u doen als u de wagen aan 3de verkoopt en de man plots bij u staat met het getekend contract.
Spreek af en zorg dat u zijn exemplaar van contract hebt waar u best samen bijschrijft dat u contract als niet bestaand beschouwd en beide tekent na gelezen en goedgekeurd .
Ieder behoud zijn exemplaar ...en dan pas kan u verkopen.

Yannick baeyens
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 aug 2019 10:44

Zal ik doen, dank u iedereen voor de info!

Terug naar “Consumenten Koop”