Pagina 1 van 1

pakket aangekregen door systeemfout

Geplaatst: 19 aug 2019 16:15
door djrodriguez
Geachte,

In juli 2019* heb ik een pakket ontvangen van Bax >Shop (synthesizer)
Voordien had ik deze besteld en terug binnen gebracht.
Nu kreeg ik nadien er weer 1 opgestuurd met zelfs een factuur, maar zoals u weet of niet weet, bij bax shop moet je vooraf betalen en dat heb ik voor de laatste verzending niet gedaan.

Ze hebben me op 19/8/2019 een mail gestuurd , met de vermelding dat ik een bestelling heb ontvangen door een systeemfout?

Nu zit ik hier al van juli met dit apparaat en stel me de vraag of ik deze terug opstuur (op hun kosten zoals ze voorstellen)
of zegt de wet dat ik dit mag houden?

Mvg

Will

Re: pakket aangekregen door systeemfout

Geplaatst: 19 aug 2019 16:26
door Ghentian
U mag dit niet houden.

Re: pakket aangekregen door systeemfout

Geplaatst: 22 aug 2019 14:45
door Blaatpraat
De wet stelt dat pakketten die aan jou geleverd worden, maar waar je niet om gevraagd hebt, met kwade bedoelingen, kosteloos mag houden.
Dit is hier niet van toepassing: betalen of terugsturen dus.

Re: pakket aangekregen door systeemfout

Geplaatst: 22 aug 2019 21:20
door mbbs1024
Maar moet je dan zelf kosten maken om naar de post te gaan ?
Moet het bedrijf dan niet zorgen dat het afgehaald wordt op een moment dat je thuis bent zodat je daar geen dag verlof moet voor nemen ?

Re: pakket aangekregen door systeemfout

Geplaatst: 22 aug 2019 21:33
door Ghentian
TS geeft aan dat het bedrijf de kosten vergoedt.

Een pakket opsturen vereist geen dag verlof.

Re: pakket aangekregen door systeemfout

Geplaatst: 22 aug 2019 22:20
door Blaatpraat
Je hebt tegenwoordig 24/7 toegang tot Cubee automaten.
Momenteel al 3 koerierdiensten die hiermee samen werken.

Dus zelfs mensen die onmogelijke uren hebben, kunnen via die manier pakjes verzenden...