Laptop voor herstelling binnengebracht, door de koerierdienst vermist geraakt

C@roline
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Laptop voor herstelling binnengebracht, door de koerierdienst vermist geraakt

#1 , 16 aug 2019 18:34

Situatieschets;
- 19/07: ik breng mijn Apple laptop in de winkel waar ik hem had gekocht, voor een herstelling aan mijn scherm. Blijkbaar was het probleem gekend door Apple en valt het onder garantie.
- 2/08: ik krijg de melding van de winkel dat hij van de hersteldienst onderweg is en ik hem maandag of dinsdag kan ophalen.
- 5 en 6/08: laptop is nog steeds niet geleverd in de winkel en het wordt intern geëscaleerd en verder opgevolgd met de koerierdienst. Dit is nog al eens voorgevallen en 'uit ervaring' zou het een week duren alvorens ik mijn laptop terug heb.
- 13/08: laptop is onvindbaar en aangezien ik serieus van mijn oren heb gemaakt de voorbije dagen heb ik een vervangtoestel gekregen. Zij beweren dat zij de koerierdienst op vrijdag 9/08 in gebreke hebben gesteld en dat zij hun verzekering hebben aangesproken. De uitkomst zou volgens hen als volgt zijn: als na 2 weken (vanaf 9/08, dus tegen 23/08) mijn laptop nog niet is 'teruggevonden' door de koerierdienst, heb ik recht op een nieuwe laptop, uit de stock van de winkel.

Mijn vraag:
Dien ik hen zelf nog eens officieel in gebreke te stellen of niet en indien wel, onder welke vormvoorwaarden?
Of wacht ik best tot 23/08 om verdere stappen te ondernemen?
Aangezien ik een vervang laptop heb gekregen (ook al is dit een veel ouder basismodel) ben ik nog geneigd uit te gaan van hun goede wil. Maar ik wil graag weten of er nog ergens een addertje onder het gras kan zitten.
En stel dat ik op 23/08 effectief een nieuwe laptop krijg en ze wonder bij wonder op 26/08 mijn toestel toch terugvinden, heb ik dan recht op beide?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 16 aug 2019 19:26

U kan alvast beginnen met de belofte die u kreeg schriftelijk te bevestigen, met dank bijvoorbeeld.

Doe dat desnoods per mail, en vraag ontvangstbevestiging.

En als u zoals u stelt op 23/08 een nieuwe laptop krijgt in vervanging van hetgeen verloren ging, dan is m.i. de kous af voor u. Leuk voor de winkel dat ze een tweedehands laptop "gratis" binnenkrijgen :D

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”