Verzekering op smartphone

Pieter1995
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verzekering op smartphone

#1 , 13 aug 2019 20:40

Hallo!

Een twee tal weken terug kocht ik in de FNAC een nieuwe smartphone, op aanraden van de verkoper liet ik die ook verzekeren (via SFAM). De eerste maand is gratis en ik kan tot het eind van die periode beslissen om verder te gaan met die verzekering of niet.

Gisteren had ik een ongelukje met die smartphone, waarna ik dus contact opnam met SFAM. Die vertelden me dat ze niets konden doen tot dat ik toezegde op een contract van één jaar (+- 22€/maand). dat heb ik dan ook gedaan.

Later vandaag kreeg ik een vage mail met een adres in Frankrijk en de boodschap "wikkel uw toestel in bubbelfolie want wij zijn niet verantwoordelijk voor schade tijdens het verzenden". daarop belde ik nog eens om te weten hoelang ik het toestel kwijt zou zijn en ik iets van kosten zou moeten maken maar daar kon niemand op antwoorden.

Ik vertrouw dit niet en zou graag mijn contract opzeggen, maar ik ben bang dat ik telefonisch toegezegd heb voor een volledig jaar...

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om via de telefoon toe te zeggen? en kan ik dat nog op een of andere manier terugroepen?

Alvast bedankt
Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2019 23:58

Kan je niet in de winkel waar je het toestel kocht terecht, normaal krijg je toch 2 jaar garantie?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 aug 2019 12:08



Gisteren had ik een ongelukje met die smartphone,
De waarborg komt niet tussen bij "ongelukjes"

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”