Bestelbon

M@rlie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bestelbon

#1 , 31 jul 2019 10:12

Dag iedereen,
Ik ondertekende een bestelbon voor een maandelijkse dienstverlening bij een firma.
De dienstverlening is na 3 maanden onvoldoende en ik zou de samenwerking willen stoppen.
Ik dacht aan wanprestatie, omdat de dienstverlening beneden de verwachtingen is.
Ik mailde al enkele malen waarop ik slecht wazige antwoorden kreeg.
Ik protesteerde telkens aangetekend de facturen en aangetekend toonde ik mijn bezwaren.
Op de aangetekende brieven kreeg ik nooit een reactie, er werd zelfs een aangetekende zending teruggestuurd.
Hun oordeel is dat dit kan, eventueel na intern overleg en mits betaling van een afkoop van mijn contract.

Mijn bemerkingen zijn :
Onvoldoende dienstverlening, welke ik kan aantonen.
De facturen vermelden een ander adres welke dat op de bestelbon staat.( over een ander adres is nooit gesproken )
Ook staat geen btw nummer vermeld op de bestelbon. ( ik dacht dat dit verplicht was )

Is deze overeenkomst juridisch gezien geldig ?
Kan ik deze overeenkomst nietig laten verklaren, of is dit door het ontbreken van deze gegevens niet eens nodig.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jul 2019 10:17

Vernietigd verklaren kan niet daar je al een tijd bezig bent + 3 maanden, is dus stilzwijgend van in het begin goedgekeurd door u, dit zijn vijgen na passen ..

Het enige dat je kan doen een opzeg geven zoals het op je voorwaarden staat, meestal 3 maand op voorhand, en aangetekend en ook dezelfde brief gewoon verzenden !!!

Pasop met de facturen niet te betalen, die zouden wel eens zeer zwaar op je maag kunnen komen liggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

M@rlie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2019 10:38

Bedankt voor de reactie,
Mijn eerste bemerkingen waren echter al na enkele dagen van het ondertekenen van de bestelbon.
Ik heb de eerste maand netjes betaald en wachtte af.
De dienstverlening was beneden alle peil en niet zoals zij hadden voorgesteld.
Mijn eerste aangetekend schrijven volgde na enkele weken al, met al mijn bezwaren.
Ik kreeg geen enkele antwoord.
Hebben zij hier geen verplichtingen ?
Op de bestelbon zelf stonden geen voorwaarden en geen btw nummer, enkel een verwijzing naar hun website.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2019 10:43

Tenzij je het schadevergoeding bedrag betaald.

Je kan altijd naar de vrederechter gaan, maar helaas dit is niet voor onmiddelijk.
Dan kan je een deskundige laten aanstellen die moet verklaren en bewijzen dat de dienst onvoldoende is,

Maar u moet deze deskundige EERST betalen, en krijg je gelijk dan kan je dit geld terug krijgen.

En gelijk hebben is niet het zelfde als gelijk krijgen in een rechtbank .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 31 jul 2019 11:33


[
Ik dacht aan wanprestatie, omdat de dienstverlening beneden de verwachtingen is.
Misschien was uw verwachting te hoog. Staan de taken van hun dienstverlening ergens op papier? Hebben jullie die ondertekend?

Terug naar “Consumenten Koop”