Particuliere verkoop

Dominiquemaria
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Particuliere verkoop

#1 , 1 maand 3 weken geleden (28 jul 2019 11:22)

Beste
Heb een nieuwe design kattenmand verkocht via 2dehands.be, er was wel een neepje in door transport toen ik ze aankocht en heb dit dan ook vermeld in de beschrijvingen van het item met ook een duidelijke foto van dit gebrek. de koper bied 60€ en ik ga hiermee akkoord, alles via email
Na het ontvangen bedrag heb ik zeer goed ingepakt in originele verpakking de mand netjes verstuurd.
N
Bij aankomst blijkt dat het metalen frame die rond de bol zitten gebroken is en het kleine neepje nu 2 grote deuken zijn. Ben er vrijwel zeker van dat deze schade te wijten is aan het transport dus heb ik de v koper vriendelijk gevraagd mij hiervan foto's te mailen alsook bankafschrift van de betaling. Foto's ontvangen maar weigert bewijs v betaling te geven, nodig voor de klacht tegen Bpost wegens schade. Ik heb dan verschillende keer gevraagd om mij de gebroken mand in haar Originele verpakking terug te sturen zodat ik de koper onmiddellijk na ontvangst haar bedrag van de aankoop kan terugbetalen. Ook zou een Bpost expert de schade komen opmaken want verzekerd verstuurd
De koper zegt dat die expert maar naar haar adres moet komen en zij eist EERST de terugbetaling en wil dan pas de mand versturen want ze heeft dan "geen voet om op te staan" beweert ze
Heb gemaild dat ik het artikel zonder probleem terug betaal wanneer de mand aankomt
Dan heeft de koper iemand ingeschakeld die zogezegd, geïnteresseerd in een zoekertje van mij, en mijn telefoon vroeg, vond dit verdacht maar heb mijn mobiele telefoon gemaild, daar ik niks te verbergen heb.. ze hebben tenslotte mijn adres! Waarop die persoon mij probeert te bellen naar een,OPGEZOCHT IN GIDS vast nummer maar is een vaste nummer van mijn ouders, bewerend dat ik dit nummer heb gegeven en ik niet opnam op mijn mobiel (die hij had maar NOOIT heeft gebeld) hij heeft de hele avond gebeld scheldend en dreigend met aangifte voor oplichting enz mijn ouders beide 82 met zwaar zieke papa waren zodanig van stuur dat ik er bijna een dokter heb moeten bijhalen. Ik kreeg ook meteen mail dat hij heeft gebeld op het gegeven nummer en ik niet opnam met screenshot van mijn mobiel en dat hij ik en mijn ouders, indien minderjarig zal aangeven bij politionele instantie!! Dan heb ik begrepen dat dit toch echt wel ziekelijk is en ik niet wil dat mijn ouders die hij duidelijk wil pakken om mij te pesten, nog zo bedrijgt worden. Na opzoekwerk heeft die persoon blikbaar al een zwaar misdrijf gepleegd met gevangenisstraf.
Ben met de mails en alles naar de politie aangifte gaan doen in Koksijde, dit was donderdag 25 juli. De politie zou hem bellen en mij vrijdag morgen bellen wat niet is gebeurt.
TS 10 en 10.30 wordt mijn vader opgebeld ZOGEZEGD door de politie van Ieper en er wordt gevraagd waar ik precies woon, ok Niki mijn echte naam is omdat ze zogezegd klachten heeft ontvangen dat ik iemand anders zijn nummer zou gebruiken op een site om daar rare telefoontjes te plegen, dat dit ook aan de POLITIONELE INSTANTIE (woord die deze verdachte vaak gebruikt) van koksijde zou worden overgemaakt. en weet ik nog veel althans mijn vader. Ik wist meteen dat dit weer het gepest was van diezelfde persoon(en?) Mijn vader had dit niet door en gaf dus alle info die hij vroeg.
Ik heb politie bureau Ieper opgebeld en ze wisten niet goed wat hiermee aan te vangen maar bevestigde wel dat dit soort vragen verdacht waren.
Ik woon in hetzelfde huis van mijn ouders maar zijn 2 woningen met aparte ingang, ik woon op de eerste verdieping.
Maandag ga ik omtrent telefoon Ieper de politie inlichten.
Mijn vraag naar u toe is, het lijkt mij logisch dat wanneer ik een item zonder probleem terugbetaal, de koper vraag om mij het gebroken item terug te sturen en ik onmiddellijk het bedrag terug betaal.. of doe ik dit verkeerd?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Niki Paelinck

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
WP002
Berichten: 1426

#2 , 1 maand 2 weken geleden (02 aug 2019 12:42)

- Klacht neerleggen wegens belaging. Vanaf nu alle gesprekken die nog gevoerd worden per telefoon opnemen.
- Zich (per telefoon) uitgeven voor "politionele instantie" is strafbaar.
- Normaal lijkt me dat de persoon eerst het kapotte goed terugstuurt vooraleer u terugbetaalt. Anders loopt u het risico dat de koper dat helemaal niet doet en dus geld én het goed houdt.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”