Pagina 2 van 3

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 23 jul 2019 12:59
door Crew
Een kennis van mij heeft dit ook ooit aan de hand gehad. Is zijn kapotte monitor gaan terughalen. De dag nadien via de webshop van de winkel eenzelfde monitor aangekocht en nog een dag nadien de kapotte monitor teruggestuurd in de doos van de via de webshop aangekochte monitor en gebruik gemaakt van zijn 14 dagen herroepingsrecht voor aankopen via internet. Uiteraard is deze kennis van mij een heel slecht voorbeeld en mogen zijn daden zeker niet nagedaan worden...

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 23 jul 2019 14:02
door denlowie
Ik heb dit ook nog eens ergens gelezen !

Maar in dit geval hier hoeft dit zeker niet, de eerste 6 maanden is altijd safe.

En een Vingerafdruk is geen garantie ???

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 23 jul 2019 15:00
door Sianna
Een kennis van mij heeft dit ook ooit aan de hand gehad. Is zijn kapotte monitor gaan terughalen. De dag nadien via de webshop van de winkel eenzelfde monitor aangekocht en nog een dag nadien de kapotte monitor teruggestuurd in de doos van de via de webshop aangekochte monitor en gebruik gemaakt van zijn 14 dagen herroepingsrecht voor aankopen via internet. Uiteraard is deze kennis van mij een heel slecht voorbeeld en mogen zijn daden zeker niet nagedaan worden...
Oppassen daarmee. Bij sommige merken staat het serienummer van het toestel ook op de doos. Als ze dan in de winkel zien dat er een ander serienummer inzit, heb je problemen.

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 24 jul 2019 11:44
door Aprells
Blijkbaar gaan ze ervan uit dat wij druk op de monitor hebben gezet en dat die dus zo stuk is gegaan.

Dit is hoe de monitor er trouwens uitzag:

Afbeelding

Verder had ik een slechte review geschreven en dit heeft mij weer met hen in contact gebracht. Nu gaan ze de betrokken medewerkers bevragen over de motivatie van hun conclusie. Om eerlijk te zijn verwacht ik geen positief antwoord aangezien we steeds zo gemakkelijk worden afgewimpeld. Toch bezie ik dit als een klein stapje in de goede richting. Vrijdag namiddag mag ik antwoord verwachten.

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 24 jul 2019 14:56
door Drone
Blijkbaar gaan ze ervan uit dat wij druk op de monitor hebben gezet en dat die dus zo stuk is gegaan.

Dit is hoe de monitor er trouwens uitzag:

Afbeelding

Verder had ik een slechte review geschreven en dit heeft mij weer met hen in contact gebracht. Nu gaan ze de betrokken medewerkers bevragen over de motivatie van hun conclusie. Om eerlijk te zijn verwacht ik geen positief antwoord aangezien we steeds zo gemakkelijk worden afgewimpeld. Toch bezie ik dit als een klein stapje in de goede richting. Vrijdag namiddag mag ik antwoord verwachten.
om zoiets te veroorzaken is een drukpunt veroorzaakt door een vreemd object genoeg, dat kan met gemak veroorzaakt worden als de monitor nog in de verpakking zit.

het is en blijft aan de winkel om aan te tonen dat u de schade veroorzaakt zou hebben en dat kunnen ze niet

garantie wetgeving is en blijft van toepassing, een nieuwe monitor zal hun minder kosten dan bijvoorbeeld een boete door de FOD economie

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 26 jul 2019 11:17
door Aprells
Weer antwoord gekregen. Weer van hetzelfde. We gaan dus verder.

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 26 jul 2019 21:57
door Blaatpraat
Heeft u die aangetekende zending al verzonden, al dan niet met de voorbeeldbrieven die ik hier gepost heb?

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 26 jul 2019 22:51
door Aprells
Helaas nog niet. Ik ben tot op heden nog niet op het post geraakt. Dit gaat morgenvroeg gebeuren.

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 29 jul 2019 23:09
door WP002
Zeker niet mee wachten! Winkel gaat hier 200 % in de fout. Hou ons op de hoogte van het verloop.

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 14 aug 2019 09:47
door Aprells
Na nog via verschillende kanalen geprobeerd te hebben heeft mijn partner het besloten dat hij er niet verder mee wil blijven gaan. Hij is de frustratie dat er bijkomt kijken helemaal beu :(

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 14 aug 2019 10:57
door B.Debuck
Als telefonisch contact niet onmiddellijk werkt gewoon een aangetekende brief sturen met de reeds gegeven argumenten. Indien ze uw eis niet inwilligen kunt u ook altijd spreken om test-aankoop in te schakelen e.d. om de druk wat te verhogen.

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 16 aug 2019 08:24
door Aprells
Allemaal al gedaan. Ze houden voet bij stuk..

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 16 aug 2019 09:58
door Didymus
U kan klacht neerleggen bij de Economische Inspectie en daarnaast een geschillenprocedure opstarten bij de "Consumentenombudsdienst": https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... e-garantie

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 16 aug 2019 10:35
door denlowie
Als zij bij hun beweringen blijven dat er druk op het scherm is uitgeoefend dan word dit een juridisch steekspel !

En bewijs dan maar eens .

Re: Monitor dead on arrival

Geplaatst: 16 aug 2019 14:03
door Blaatpraat
Als zij bij hun beweringen blijven dat er druk op het scherm is uitgeoefend dan word dit een juridisch steekspel !

En bewijs dan maar eens .
De bewijslast ligt bij hun dan, dus inderdaad: laat ze maar bewijzen.

Goed, ik zie nog 3 opties:

1. Consumentenombudsdienst en dergelijke (paar posts geleden staat er alvast een link).
2. Vrederechter (kost je 50 euro om op te starten, geen advocaat nodig, 50 euro krijg je terug als de vrederechter de zaak in jouw voordeel uitspreekt).
Zeker geen schrik hebben van deze stap. Het is net omdat veel mensen schrik hebben hiervan, dat zulke frauduleuze zaken dit kunnen waarmaken...
3. Niets doen. Kost je geen extra tijd en moeite, geen extra geld (behalve voor een nieuw scherm dan), maar je wint er ook niets mee.