Suiten verjaringstermijn vliegticket

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

Suiten verjaringstermijn vliegticket

#1 , 12 jul 2019 20:23

Verjaringstermijn stuiten van vliegtcket

Al bijna een jaar probeer ik van TuiFly mijn geld terug te krijgen.
Denied boarding , Retour ticket gecanceld met belofte terugstorting. door tuifly medewerker.
Verder wil ik hier niet ingaan op de reden van de denied boarding.
Geld ook die van retourticket hebben ze niet eens teruggestort.

Hoe stuit ik de verjaringstermijn.
Er is uiteindelijk een klachtenformulier ingediend.
Maar dat schijnt de verjaring niet te stuiten.
Het is nu al bijna 1 jaar geleden wanneer deze ellende begon.

Dus in kort hoe stuit ik die verjaringstermijn want straks komt het antwoord van de comissie
na die 1 jaar.

Groet Radwanski

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 jul 2019 22:02

om een deftig antwoord te kunnen geven zult ge toch de reden waarom ge niet op het vliegtuig mocht moeten mededelen . . .

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#3 , 13 jul 2019 13:55

Ok opgehouden door de beveiliging waarna instappen niet meer mogelijk.

(uitgevoerd door homeland security)
Schijnbaar ergens sinds vorig jaar ligt de grens van USA op Brussels airport.

We waren op tijd bij de incheck en de documenten waren in orde!!
TuiFly wou ons nog inchecken maar homeland security verbood het.
Tijd verstreken zij ze.

Note: homeland security medewerker sprak alleen gebrekkig Nederlands.
En was wat geirriteerd.

TuiFly bood aan de tickets te vergoeden.
Heeft de retourticket gecanceled en vermeld dat het vergoed zou moeten worden.
Echter tot nu toe heb ik geen cent terug gezien.
(Ongeveer 730 euro)

Mvgr
Radwanski

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 jul 2019 14:35

de grens met belgie en elk ander land eindigt inderdaad op de grenscontrole, zeker met een land zoals de USA

het beste dat u momenteel kan doen is de vliegmaatschappij via aangetekend schrijven in gebreke stellen en de terugbetaling eisen binnen de 14 dagen

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#5 , 13 jul 2019 22:37

Stuit het nogmaals in gebreken stellen de verjaringstermijn van 1 jaar?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 13 jul 2019 23:03

voor zover u verteld hebt is het enigste dat u gedaan heeft een klachtenformulier ingevuld en ze nog niet officieel ingebreke gesteld.

voor zover ik weet is er geen "verjaringstermijn" van 1 jaar in zulke zaken, de kortste termijnen die ik ken zijn die voor facturen van ziekenhuizen (etc) en die bedragen 2 jaar (?)

wat wel mogelijk is dat er in de regels van tuifly staat dat u binnen een bepaalde periode moet reageren op klachten of problemen, maar dat lijkt mij al gedaan te zijn.

Sirkii
Berichten: 5395

#7 , 14 jul 2019 01:16

Als ik de algemene voorwaarden lees van tuifly begrijp ik dat denial of boarding resulteert in een verloren ticket. Heeft tuifly al een antwoord gegeven op je claim?

Terug naar “Consumenten Koop”