Pagina 1 van 1

rechten als consument

Geplaatst: 09 jul 2019 14:49
door lgreetje
Beste,

We hebben pleister op bestelling aangekocht bij een bouwfirma. De rekening was een serieuze tegenvaller. Toen we daar waren heeft bediende ons geholpen maar heeft een andere het overgenomen. Men heeft dan gebeld dat de bestelling binnen was. Toen was de prijs bijna 400 euro lager. Wij zouden nooit zo'n hoog bedrag uitgegeven hebben omdat we dan het werk nog aan een ander moeten overlaten en dat een andere oplossing dan het beste alternatief was. Bij ophaling vertelde de andere medewerker dat het niet klopte en dat het volume en prijs meer was. Mijn man heeft betaald maar was eigenlijk niet tevreden en ik nadien ook niet. :roll:
Ik heb daarop een e-mail gestuurd waar zij niet op geantwoord hebben.
Vandaag heb ik gebeld en kreeg ik heel onklantvriendelijk het antwoord dat zij niets verkeerd hadden gedaan, en dus ook niets kunnen terugnemen. Maar als twee verkopers elk iets anders zeggen...

Is het zo dat iets op bestelling nooit kan teruggenomen worden?

Mvg

Re: rechten als consument

Geplaatst: 09 jul 2019 14:51
door Mathieu Rutten
Gelieve uw bestelbon te vergelijken met uw factuur.

Re: rechten als consument

Geplaatst: 09 jul 2019 15:07
door lgreetje
Wij hebben geen bestelbon...

Re: rechten als consument

Geplaatst: 09 jul 2019 15:15
door bosprocureur
U heeft dus mondeling besteld, en hetgeen ze gereed gezet hebben gewoon betaald (en dus aanvaard) en meegenomen ?

Geen documenten, nergens ?

Re: rechten als consument

Geplaatst: 09 jul 2019 15:26
door denlowie
Je had het bij het ophalen moeten weigeren.

Door het aan nemen ben je er mee akkoord gegaan .

Re: rechten als consument

Geplaatst: 09 jul 2019 17:51
door bosprocureur
Het enige waar u kan op hopen is m.i. een beetje goede wil van de collega's. :( :(

Volgende keer beter !