rechten als consument

lgreetje
Topic Starter
Berichten: 32

rechten als consument

#1 , 09 jul 2019 14:49

Beste,

We hebben pleister op bestelling aangekocht bij een bouwfirma. De rekening was een serieuze tegenvaller. Toen we daar waren heeft bediende ons geholpen maar heeft een andere het overgenomen. Men heeft dan gebeld dat de bestelling binnen was. Toen was de prijs bijna 400 euro lager. Wij zouden nooit zo'n hoog bedrag uitgegeven hebben omdat we dan het werk nog aan een ander moeten overlaten en dat een andere oplossing dan het beste alternatief was. Bij ophaling vertelde de andere medewerker dat het niet klopte en dat het volume en prijs meer was. Mijn man heeft betaald maar was eigenlijk niet tevreden en ik nadien ook niet. :roll:
Ik heb daarop een e-mail gestuurd waar zij niet op geantwoord hebben.
Vandaag heb ik gebeld en kreeg ik heel onklantvriendelijk het antwoord dat zij niets verkeerd hadden gedaan, en dus ook niets kunnen terugnemen. Maar als twee verkopers elk iets anders zeggen...

Is het zo dat iets op bestelling nooit kan teruggenomen worden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 09 jul 2019 14:51

Gelieve uw bestelbon te vergelijken met uw factuur.

lgreetje
Topic Starter
Berichten: 32

#3 , 09 jul 2019 15:07

Wij hebben geen bestelbon...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 09 jul 2019 15:15

U heeft dus mondeling besteld, en hetgeen ze gereed gezet hebben gewoon betaald (en dus aanvaard) en meegenomen ?

Geen documenten, nergens ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jul 2019 15:26

Je had het bij het ophalen moeten weigeren.

Door het aan nemen ben je er mee akkoord gegaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 09 jul 2019 17:51

Het enige waar u kan op hopen is m.i. een beetje goede wil van de collega's. :( :(

Volgende keer beter !

Terug naar “Consumenten Koop”