luchtbellen in mijn monitor van Acer tablet

Danita
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

luchtbellen in mijn monitor van Acer tablet

#1 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 11:39)

Hallo,

Ik heb een acer tablet die 6 jaar oud is.
een paar jaar geleden verschenen er kleine luchtbellen op de monitor.
Acer verving toen zonder enige problemen mijn tablet
nu echter 3 jaar later verschijnen er zeer grote luchtbellen
als je daar op klikt of bij gebruik van een muis er op terecht komt dan loopt de tablet vast
er valt dus met deze tablet niet meer te werken

ik heb een mail naar acer gezonden met de vraag wat er kan aan gedaan worden
ik kreeg het laconieke antwoord dat er na 6 jaar wel slijtage kan optreden en een URL om mijn tablet terug naar fabrieksinstellingen te zetten

-----

het antwoord van acer

Wij danken u voor uw bericht. Wat vervelend dat er luchtbellen verschijnen in het scherm. Het toestel is wel al 6 jaar oud, dus op een gegeven moment kan er wel slijtage optreden.

Kunt u ons verzekeren dat er geen screenprotector of plastic nog op de tablet aanwezig is?

Een mogelijke oplossing is dat u het toestel terugzet naar fabrieksinstellingen. Voor instructies hiervoor verwijzen wij u naar: https://www.hardreset.info/devices/acer ... st-method/.


---------

naar mijn mening heeft dit niets met software te maken maar is een hardware fout
het kan toch niet dat acer een zeer dure tablet na 6 jaar afdoet als versleten
zo te zien proberen ze het probleem van zich af te schuiven en stellen bovendien een vraag die er niets toedoet 'screenprotector of plastiek) want ik voegde 4 screendumps toe aan mijn mail waar je duidelijk het euvel kan op zien
ik ben geen pc specialist en kan zelf hun voorgestelde oplossing niet uitvoeren, heb daar veel te weinig kennis voor
iemand enig idee hoe ik dit verder kan aanvechten bij acer ( ombudsdienst en dergelijke)
stuurde hun een mail als antwoord op hun maai maar tot op heden geen antwoord ontvangen

Met dank,

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
meeboo
Berichten: 1336

#2 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 13:02)

wettelijke garantie is 2 jaar en deze is dus al even verstreken.
De firma is u geen garantie verplicht.
Tijd voor een nieuwe te kopen.

LeenW
Berichten: 8371

#3 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 13:17)

Bijkomend, zo'n dingen hebben een normale levensduur van 3 jaar. U zit dus al aan het dubbel.

Reclame

asperger
Berichten: 6486
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 14:27)

Dat zijn geen luchtbellen maar dode pixels.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Alfred J
Berichten: 173

#5 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 16:17)

zo te zien proberen ze het probleem van zich af te schuiven en stellen bovendien een vraag die er niets toedoet 'screenprotector of plastiek) want ik voegde 4 screendumps toe aan mijn mail waar je duidelijk het euvel kan op zien
ik ben geen pc specialist en kan zelf hun voorgestelde oplossing niet uitvoeren, heb daar veel te weinig kennis voor
Wat bedoel je met "screendump"? Een screenshot gemaakt met het toestel zelf? Als het daar zichtbaar op is, ligt het niet aan het scherm. Bedoel je een foto van de tablet, dan is de vraag van Acer niet zo dom, want dan kan er inderdaad ook gewoon een screenprotector zorgen voor luchtbellen.

Danita
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 19:45)

bedankt aan iedereen om te antwoorden alhoewel de antwoorden meestal toch o zo niets zeggend zijn
zoals bv ik weet toch wel zelf zeer goed of er een protector op het scherm zit of niet

met een screendump bedoelde ik dat ik wat foto's van het scherm maakte met mijn gsm sorry voor de verwarring

Terug naar “Consumenten Koop”