Pagina 1 van 1

Uitgestelde levering tuintafel

Geplaatst: 08 jul 2019 09:14
door Heleen VD
Op 25/04 hebben we een bestelling geplaatst voor een tuintafel ( en voorschot van €99 betaald) bij een schrijnwerker.
In de bevestiging werd gesproken over een levertermijn van 8 weken.

11 weken na de bestelling kregen we het bericht dat er owv medische redenen de komende 6 maanden à 1 jaar niet gewerkt kan worden. De bestellingen zullen daarna afgewerkt worden. We kunnen de bestelling annuleren volgens de algemene voorwaarden.
Hierin staat dat wij 30% moeten betalen van het totaalbedrag als we annuleren.

Wij vroegen ons af of dit zomaar kan? Is het normaal dat wij nog zouden moeten betalen voor annulering wanneer de levering tot wel tot 1 jaar zou kunnen uitgesteld worden.

Ik begrijp dat het voor hun niet leuk is dat er niet gewerkt kan worden. Maar wij hebben natuurlijk een tuintafel besteld om deze zomer te gebruiken en willen niet graag betalen voor annulatie om dan nog een andere tafel te moeten kopen.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Re: Uitgestelde levering tuintafel

Geplaatst: 08 jul 2019 09:52
door denlowie
U kan de verkoper in gebreke stellen via een aangetekende brief.
Daarbij moet u de verkoper nog de mogelijkheid geven om alsnog te leveren en dit binnen een redelijke leveringstermijn. vb 14 dagen.

Deze ingebrekestelling is als vaststelling van de contractuele wanprestatie is vereist om de uitvoering of ontbinding van de overeenkomst te vorderen.

Indien hij moeilijk doet wegens de schadevergoeding zal je naar de rechter moeten gaan