Uitgestelde levering tuintafel

Heleen VD
Topic Starter
Berichten: 2

Uitgestelde levering tuintafel

#1 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 09:14)

Op 25/04 hebben we een bestelling geplaatst voor een tuintafel ( en voorschot van €99 betaald) bij een schrijnwerker.
In de bevestiging werd gesproken over een levertermijn van 8 weken.

11 weken na de bestelling kregen we het bericht dat er owv medische redenen de komende 6 maanden à 1 jaar niet gewerkt kan worden. De bestellingen zullen daarna afgewerkt worden. We kunnen de bestelling annuleren volgens de algemene voorwaarden.
Hierin staat dat wij 30% moeten betalen van het totaalbedrag als we annuleren.

Wij vroegen ons af of dit zomaar kan? Is het normaal dat wij nog zouden moeten betalen voor annulering wanneer de levering tot wel tot 1 jaar zou kunnen uitgesteld worden.

Ik begrijp dat het voor hun niet leuk is dat er niet gewerkt kan worden. Maar wij hebben natuurlijk een tuintafel besteld om deze zomer te gebruiken en willen niet graag betalen voor annulatie om dan nog een andere tafel te moeten kopen.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
denlowie
Berichten: 14237
Juridisch actief: Nee

#2 , 2 maand 1 week geleden (08 jul 2019 09:52)

U kan de verkoper in gebreke stellen via een aangetekende brief.
Daarbij moet u de verkoper nog de mogelijkheid geven om alsnog te leveren en dit binnen een redelijke leveringstermijn. vb 14 dagen.

Deze ingebrekestelling is als vaststelling van de contractuele wanprestatie is vereist om de uitvoering of ontbinding van de overeenkomst te vorderen.

Indien hij moeilijk doet wegens de schadevergoeding zal je naar de rechter moeten gaan
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”