Filter stuk, winkel doet moeilijk

Oneup
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Filter stuk, winkel doet moeilijk

#1 , 05 jul 2019 07:27

Goedemorgen,

Enkele dagen geleden kocht ik een aquariumfilter in een tuin/vijver winkel twv een kleine 100euro.

Thuisgekomen deed deze het niet zoals het hoort.
Er blijft lucht aangezogen worden waardoor hij veel lawaai maakt en uiteindelijk zal stukdraaien als je het zo laat draaien.

Probleem zit volgens mij in de aanzuigslang.
Dit is een schuifsysteem met o-ringetje. Dit sluit niet perfect, waardoor er lucht mee aangezogen wordt.

Terug naar de winkel, maar daar zijn ze niet echt hulpvaardig.

Zeiden eerst dat ik wel iets fout zou doen.
Dit kan altijd natuurlijk, maar zit al lang in de aquariumwereld en heb al wel wat filters aangesloten.

Voorgesteld dat ze hem testen: zelfde probleem in de winkel, er is dus wel degelijk een fout.

Oplossing winkel: verbeter die aanzuigbuis zelf. (steek andere rubbers, ander pvc pijpje,...)

Als zij mij die stukken zouden geven, zou ik het nog aanvaarden. Maar ik krijg alleen de uitleg, voor de rest niets.

Omruilen zou ook niet kunnen omdat ik de filtermaterialen (bolletjes, watten) reeds uit de plastic heb gehaald.
Nogal logisch, hoe ga ik anders de filter testen :roll:

Enige raad wat ik kan eisen?
Waar heb ik recht op?

Thanks.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 05 jul 2019 07:33

u hebt recht op volledige garantie. als uw product niet werkt is de verkoper verplicht u een nieuw toestel te geven of het kosteloos te repareren.

anders een dreigen met een klacht bij de FOD economie

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2019 08:32

Daar kan geen discussie over zijn !

Pas na 6 maanden zou er een discussie eventueel kunnen zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 jul 2019 09:04

Is de winkelbediende de baas zelf of een werknemer? Indien dit laatste vraag dan naar zijn baas.

mbbs1024
Berichten: 474

#5 , 06 jul 2019 15:59

Eventueel aangetekende brief sturen waarin U de firma in gebreke stelt,
en aankondigt dat U indien nodig een klacht zal indienen bij de FOD economie,
en er eventueel ook de nodige ruchtbaarheid aan zal geven aan de zaak via consumenten organisaties zoals Test Aankoop.

Dat heeft bij mij in ieder geval geholpen bij een conflict ivm garantie op een laptop,
Na deze brief liet de zaakvoerder me weten dat ik ofwel een refund kreeg ofwel een waardebon kreeg
voor het aankoopbedrag van de laptop.

Terug naar “Consumenten Koop”