koper vraagt terugbetaling na niet ontvangen van waar

kwaika
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

koper vraagt terugbetaling na niet ontvangen van waar

#1 , 03 jul 2019 07:14

Geachte,

OP 25.4.2019 heb ik een object verkocht via 2dehands. Het werd verstuurd via Mondial Relay, waarvan ik het traceernummer heb doorgestuurd aan de koper. Het object is echter nooit toegekomen. Diverse mail en aangetekend schrijven en telefoon gesprekken aan en met Mondial Relay laten echter niet toe het object terug te krijgen. Nu vraagt de koper om terugbetaling. Wat zijn zijn rechten of mijn plichten in dit geval aub?
Op de site van Mondial Relay was te zien dat het pak nooit hun distributiecentrum heeft verlaten. Zij antwoorden nooit op de vragen en sturen enkel een automatisch antwoord door. Blijkbaar zijn er honderden mensen in mijn geval waarbij pakjes nooit toekomen indien verstuurd met Mondial Relay.
Mijn dank voor het antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2019 07:34

U als verkoper bent verantwoordelijk, en zal de koper moeten terug betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 03 jul 2019 10:26

U als verkoper bent verantwoordelijk, en zal de koper moeten terug betalen .
En op uw beurt de schade verhalen bij de koerier.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”