Aankoop van games met korting

mathieuVD
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop van games met korting

#1 , 24 jun 2019 14:47

Hallo

Afgelopen weekend wilde ik wat Ubisoft games aankopen waaronder The Division 2. Games kosten vandaag de dag bijna allemaal 60 euro (zeker de bekendere titels). Gelukkig was er een korting. Daardoor stond de game slechts 40 euro. Daarbovenop kon je met gespaarde punten die je krijgt uit bepaalde uitdagingen te voltooien een extra kortingscode van 20% verkrijgen. Ik wilde betalen met PayPal. Zogezegd zo gedaan, opeens crasht de app waar je de games op installeerd en betaald (Uplay). Natuurlijk is die 20% code dan gebruikt en natuurlijk zijn hun diensten gesloten in het weekend.

Vandaag onmiddelijk contact met hun opgenomen. Blijkt dat de code wel gewoon werkt op de website (heb ik niet getest) en dat de 20 euro korting afgelopen is. Ook heb ik gebeld met PayPal en heb een mail waar hun in zeggen dat ze niet eens een aanvraag hebben gekregen om te betalen.

Ik wil uiteraard gebruik maken van die 20 euro en 20% korting. (wat ik beide mocht combineren).
De 20% kortings code kan ik nu dus wel terug gebruiken.
Ik heb geen offerte/factuur gekregen o.i.d. Dit krijg je pas nadat je hebt betaald.

Ik vermoed dan ook dat ik hier niets meer aan kan doen? Volgens mijn zeer gelimiteerde juridische kennis is dit ook tegen de Europese wetgeving omtrent handelen. Als het niet gaat dan is het zo, dan hebben ze maar 48 euro minder.

Alvast bedankt.
Mathieu

Aanpassing:
Ik heb ondertussen een soort van factuur gekregen: (blijkbaar was het donderdag, kon in elk geval vrijdag de chat en support dienst ook niet bereiken)
Date: 2019/06/20 23:28:41
Order Nr. 22087813
Content: Uno and The Division 2
Payment method: PayPal
Price: 34.55 EUR

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding