Pagina 1 van 1

Factuur bril.

Geplaatst: 21 jun 2019 16:44
door denlowie
Een alleen staande dame met 2 minder jarige kinderen( 10 -12jaar), haar kinderen en zij zijn alle drie BRIL dragers daar het geld voor alleenstaande moeders niet aan de bomen groeit kijkt ze ook uit naar reclames en solden .

Nu is er een grote speler van Brillen die reclame heeft, en voor de prijs dat je terug krijg van het ziekenfonds kan je daar een volledige bril kopen.

Nu als zij de brillen besteld moet men 2 a 3 weken wachten, maar ze betaald wel alles bij de bestelling maar ze kunnen haar geen factuur geven dat het betaald is, en weigeren dit ook je krijg pas je factuur als je om de brillen komt.

Waar door deze mevrouw 3 weken wachten + 2 weken wachten ziekenfonds dat ze 5 weken moet wachten op de centen.

Ik heb voor haar een mail gestuurd naar de brillen winkelketen, en ze willen dit niet veranderen, dit is hun manier van werken .

Persoonlijk vind ik niet dat dit wettelijk is, ze drukken wel net het zelfde af als bestelbon met vermelding voldaan maar weigeren de factuur af te drukken.
Is er soms een artikel in de consumenten recht waar door ik dit zou kunnen aankaarten .

Re: Factuur bril.

Geplaatst: 21 jun 2019 17:02
door LeenW
Ik vind dit op zich niet onlogisch, je kunt toch geen teruggave voor een bril gaan vragen als je die nog niet eens hebt?

Re: Factuur bril.

Geplaatst: 21 jun 2019 17:36
door lukasi
vraag een pro- forma factuur

Re: Factuur bril.

Geplaatst: 21 jun 2019 19:00
door denlowie
Ik vind dit op zich niet onlogisch, je kunt toch geen teruggave voor een bril gaan vragen als je die nog niet eens hebt?
Neen maar je heeft ze wel 100% betaald !

Als ik in de apotheek medicatie bestel en onmiddellijk betaal wat bij me is elke 2 maanden dan krijg ik onmiddellijk mijn ticket, en ga een paar dagen nadien mo de medicatie.
Ik heb 3 jaar geleden een trap besteld 100% betaalt en onmiddellijk mijn factuur gekregen, en de trap is pas 4 a 5 maanden nadien geplaatst.

En voor sommige dingen krijg je zelfs je factuur op voorhand, voor de werken nog moeten aanvangen zoals in de bouw bij mensen die een lening hebben .

En de factuur is nooit een bewijs van betaling, als het niet vermeld word op de factuur.

Op internet bestel men veel met op voorhand te betalen maar krijg wel onmiddellijk de factuur

En Leen misschien al eens op reis geweest met een reisbureel wanneer krijg je daar de factuur, dit is toch ook weken voor de reis !!

Re: Factuur bril.

Geplaatst: 22 jun 2019 12:03
door father b
Ik vind dit op zich niet onlogisch, je kunt toch geen teruggave voor een bril gaan vragen als je die nog niet eens hebt?
Neen maar je heeft ze wel 100% betaald !

Als ik in de apotheek medicatie bestel en onmiddellijk betaal wat bij me is elke 2 maanden dan krijg ik onmiddellijk mijn ticket, en ga een paar dagen nadien mo de medicatie.
Ik heb 3 jaar geleden een trap besteld 100% betaalt en onmiddellijk mijn factuur gekregen, en de trap is pas 4 a 5 maanden nadien geplaatst.

En voor sommige dingen krijg je zelfs je factuur op voorhand, voor de werken nog moeten aanvangen zoals in de bouw bij mensen die een lening hebben .

En de factuur is nooit een bewijs van betaling, als het niet vermeld word op de factuur.

Op internet bestel men veel met op voorhand te betalen maar krijg wel onmiddellijk de factuur

En Leen misschien al eens op reis geweest met een reisbureel wanneer krijg je daar de factuur, dit is toch ook weken voor de reis !!
Lowie,
Dit is ook weeral een triestige zaak in deze wrede samenleving.
Heeft ze een bestelbon die vermeldt dat de bestelling betaald is ? Indien wel zou ik hiermee toch naar de mutualiteit gaan samen met het voorschrift
van oogarts. Haar geval uitleggen ( indien zij regelmatig op het kantoor komt ) kan de de bediende hier wel weg mee. En zeker als ze belooft de originele
factuur binnen te brengen. Indien de mutualiteitsbediende een sociaal voelend persoon is ( zoals hier bij ons ) zal zij hier zeker in mee gaan; en zeker als ze bij haar/hem bekend is.
Zou het toch eens overwegen. Menselijkheid is dikwijls ver te zoeken; maar er lopen toch ook goede zielen rond.

Re: Factuur bril.

Geplaatst: 22 jun 2019 12:37
door denlowie


Lowie,
Dit is ook weeral een triestige zaak in deze wrede samenleving.
Heeft ze een bestelbon die vermeldt dat de bestelling betaald is ? Indien wel zou ik hiermee toch naar de mutualiteit gaan samen met het voorschrift
van oogarts. Haar geval uitleggen ( indien zij regelmatig op het kantoor komt ) kan de de bediende hier wel weg mee. En zeker als ze belooft de originele
factuur binnen te brengen. Indien de mutualiteitsbediende een sociaal voelend persoon is ( zoals hier bij ons ) zal zij hier zeker in mee gaan; en zeker als ze bij haar/hem bekend is.
Zou het toch eens overwegen. Menselijkheid is dikwijls ver te zoeken; maar er lopen toch ook goede zielen rond.
Het probleem is niet dat ze echt zonder geld zit, maar dat ze een beetje uit haar reserve moet halen die ze aanlegt tegen dat het solde is.
Wat maakt het voor dit winkel keten nu uit of men dit onmiddellijk afdrukt of later ??

Ik hoor hier deze morgen vroeg nog als men een wagen op financering koopt dat je eerst u factuur moet door mailen, en dan pas word de betaling gedaan, en daarna mag je hem gaan afhalen .

Als een garage dit kan waarom een zeer groot brillen keten niet, ik heb haar een website gegeven Vandaag bestelt voor 12:00 uur s'morgens thuis geleverd, de prijs is nog lager, maar dit heeft geen zin meer daar het ziekenfonds 50€ per jaar en per lid krijgt.

En vergeet niet in de brillen is er een zeer grote concurrentie aan de gang, er zijn brillen compleet op sterkte te kopen vanaf 16€ ook de Duitse ketens drummen op internet, het ziekenfonds geeft terug 50 a 40€ naar gelang het ziekenfonds voor alle aangrenzende landen van Belgie.

Re: Factuur bril.

Geplaatst: 22 jun 2019 12:42
door father b
Inderdaad mee eens.
Ik begrijp die winkelketen ook niet.
Ik bestel veel online : krijg bijna altijd een factuur op voorhand ( zeker na contante betaling ).
Ik zie er ook het wettelijk karakter er niet van in : BTW aftrekbaar voor de keten, BTW betaald door de klant.
in de boekhouding perfect in te boeken.