Factuur na afwezigheid op afspraak

Christophe*
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Factuur na afwezigheid op afspraak

#1 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 11:58)

Beste,

Ik zit met de volgende vraag:

Bedrijf x maakt met mij een afspraak.
Ik kan niet aanwezig zijn en laat dit weten in de ochtend aan hun technieker.
Tegen de middag krijg ik een factuur in mijn mailbox.
Blijkbaar hadden ze een bevestiging gezonden en is dit in mijn spam terecht gekomen.
In deze mail stonden hun voorwaarden ( 3 werkdagen op voorhand afbellen indien dit niet gebeurd is rekenen wij een bedrag aan van 55 euro exl voor de verloren verplaatsing )

Ik heb deze mail nooit gelezen, nooit beantwoord.
Ben ik in mijn recht om deze factuur te protesteren?

Alvast bedankt voor het advies !

Mvg,
Christophe

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
father b
Berichten: 928
Juridisch actief: Nee

#2 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 12:06)

Al wat bij mij in de spam terechtkom; kan ik zien van wie die afkomstig. Daarna wordt die direct gewist.
In spam kunnen mails terechtkomen die in realiteit geen spam zijn; daarom is het goed dat men de afzender kan zien in spam. Dan kunt u zelf oordelen.
Spam is dikwijls een veel gebruikte uitdrukking om niet ontvangst aan te duiden.
Dus de factuur vindt u wel in uw mailbox ? Zou toch dezelfde afzender moeten zijn.
Indien de technieker natuurlijk in de planning is voorzien en de afzegging diezelfde ochtend gebeurde; denk ik weinig verhaal.

LeenW
Berichten: 8644

#3 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 12:26)

Het is niet de schuld van het bedrijf dat uw spamfilter te streng ingesteld staat. De voorwaarden werden aan u overgemaakt, dus m.i. is de factuur terecht.

Reclame

Christophe*
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 12:41)

Al wat bij mij in de spam terechtkom; kan ik zien van wie die afkomstig. Daarna wordt die direct gewist.
In spam kunnen mails terechtkomen die in realiteit geen spam zijn; daarom is het goed dat men de afzender kan zien in spam. Dan kunt u zelf oordelen.
Spam is dikwijls een veel gebruikte uitdrukking om niet ontvangst aan te duiden.
Dus de factuur vindt u wel in uw mailbox ? Zou toch dezelfde afzender moeten zijn.
Indien de technieker natuurlijk in de planning is voorzien en de afzegging diezelfde ochtend gebeurde; denk ik weinig verhaal.
Bedankt voor uw reactie.
De afzender is inderdaad de zelfde, en de factuur komt wel mooi in mijn inbox terecht.
Voor een email die aankomt in mijn ongewenste map krijg ik geen melding, dat is ook de reden dat dit nooit gezien/gelezen is, het is pas na het protesteren op de factuur en een bewijs te vragen dat ze mij de algemene voorwaarden doorgestuurd hebben dat ik beginnen zoeken ben in mijn mailbox.

De algemene voorwaarden die doorgezonden zijn mogen onbeantwoord blijven en blijven toch geldig?
Het is zo, ik werk ook op een bedrijf waar wij algemene voorwaarden doorsturen, maar zolang wij geen akkoord krijgen toegezonden van de klant doen wij er verder niets voor.
Daarom mijn vraag hier op het forum.
ik heb het er toch wat moeilijk mee om dit te verantwoorden aan mijzelf, met de ( weinige ) kennis die ik heb ik deze zaken.

The Oscars
Berichten: 328
Juridisch actief: Nee

#5 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 13:57)

Beste,

Ik zit met de volgende vraag:

Bedrijf x maakt met mij een afspraak.
Ik kan niet aanwezig zijn en laat dit weten in de ochtend aan hun technieker.
Tegen de middag krijg ik een factuur in mijn mailbox.
Blijkbaar hadden ze een bevestiging gezonden en is dit in mijn spam terecht gekomen.
In deze mail stonden hun voorwaarden ( 3 werkdagen op voorhand afbellen indien dit niet gebeurd is rekenen wij een bedrag aan van 55 euro exl voor de verloren verplaatsing )

Ik heb deze mail nooit gelezen, nooit beantwoord.
Ben ik in mijn recht om deze factuur te protesteren?

Alvast bedankt voor het advies !

Mvg,
Christophe

Die voorwaarden zijn onrechtmatig, aangezien er niet in een gelijkwaardige vergoeding is voorzien ten aanzien van de onderneming indien deze in gebreke blijft (artikel VI. 83, 17° Wetboek Economisch Recht).

Deel de onderneming mee dat de voorwaarden door u niet kunnen worden aanvaard bij gebrek aan een gelijkwaardig bedrag aan vergoeding ten voordele van uzelf.

father b
Berichten: 928
Juridisch actief: Nee

#6 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 14:11)

Beste,

Ik zit met de volgende vraag:

Bedrijf x maakt met mij een afspraak.
Ik kan niet aanwezig zijn en laat dit weten in de ochtend aan hun technieker.
Tegen de middag krijg ik een factuur in mijn mailbox.
Blijkbaar hadden ze een bevestiging gezonden en is dit in mijn spam terecht gekomen.
In deze mail stonden hun voorwaarden ( 3 werkdagen op voorhand afbellen indien dit niet gebeurd is rekenen wij een bedrag aan van 55 euro exl voor de verloren verplaatsing )

Ik heb deze mail nooit gelezen, nooit beantwoord.
Ben ik in mijn recht om deze factuur te protesteren?

Alvast bedankt voor het advies !

Mvg,
Christophe

Die voorwaarden zijn onrechtmatig, aangezien er niet in een gelijkwaardige vergoeding is voorzien ten aanzien van de onderneming indien deze in gebreke blijft (artikel VI. 83, 17° Wetboek Economisch Recht).

Deel de onderneming mee dat de voorwaarden door u niet kunnen worden aanvaard bij gebrek aan een gelijkwaardig bedrag aan vergoeding ten voordele van uzelf.
Kan best zijn dit artikel, heb het ook gelezen, duidelijk ???

Als TS op voorhand een datum voor de komst van de technieker heeft ontvangen; weet hij op dat ogenblik of hij aanwezig is of niet. Indien een latere afspraak en niet aanwezig : laattijdige afzegging 's morgens als de plannen van het bedrijf op punt staan.

Als men dit artikel erbij haalt; wat gaat men doen met alle overeenkomsten tussen ziekenhuizen, specialisten, dokters, tandartsen ... welke een zelfde clausule
opleggen aan de patiënten en bij niet verschijning ook een rekening sturen. Daar tegenover staat ook geen gelijklopende vergoeding voor de patiënt indien de dokters, chirurgen of ander medisch personeel niet aanwezig zijn. Dus alle patiënten welke dergelijke rekeningen ontvangen, niet betalen.
Zie graag het volgende bezoek aan die instellingen tegemoet.

The Oscars
Berichten: 328
Juridisch actief: Nee

#7 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 14:22)

Bevoegde instanties stellen vaak dergelijke onrechtmatige bedingen vast.

Is schering en inslag.

father b
Berichten: 928
Juridisch actief: Nee

#8 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 14:39)

Bevoegde instanties stellen vaak dergelijke onrechtmatige bedingen vast.

Is schering en inslag.
Uw verwijzing is terecht en juist. Maar de werkelijkheid is anders. Zoals de wetgever zelf deze artikels niet toepast ( zie maar de fiscus, BTW ... ).
Ik vind het ook onrechtmatige bedingingen.

Maar in dit geval vind ik TS zelf een beetje in de fout met zijn slechte agenda controle en spam.

lukasi
Berichten: 175

#9 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 14:42)

Wederkerigheidsprincipe.
Telecombedrijf vraagt bij annulatie van de afspraak door de klant 99,00€
Maar zij hebben hier zelf 3 keer een gemaakte afspraak geannuleerdbinnen een termijn van 24 uur.
Heb toen als compensatie 3 x99€ gevraagd en gekregen.
Na lang aandringen en dreigen met maatregelen.

Het wederkerigheidsprincipe moet dus niet vermeld zijn.

bosprocureur
Berichten: 4368

#10 , 5 maand 3 weken geleden (20 jun 2019 14:47)

Wederkerigheidsprincipe.
Telecombedrijf vraagt bij annulatie van de afspraak door de klant 99,00€
Maar zij hebben hier zelf 3 keer een gemaakte afspraak geannuleerdbinnen een termijn van 24 uur.
Heb toen als compensatie 3 x99€ gevraagd en gekregen.
Na lang aandringen en dreigen met maatregelen.

Het wederkerigheidsprincipe moet dus niet vermeld zijn.
Topsuggestie ! Bedankt, goed voor de volgende keer :p)

Terug naar “Consumenten Koop”