factuur

K. Spalding
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

factuur

#1 , 18 jun 2019 10:49

Beste,

Ik heb vier maanden en een half een raam besteld en betaald bij een aannemer. Aluminium raam. 500 euro. Hij gaf me een dus serieuze korting. (had te maken met het feit dat hij ook de Centrale verwarming had geplaatst en dat hij zich bewust was dat hij meer vroeg dan de gemiddelde aannemer maar dat hij kwaliteit leverde en dus een tegemoetkoming wou doen)
Het raam zou ook op drie weken klaar zijn.
Na vier maand en een half gevraagd te hebben waar mijn raam bleef zegt hij mij nu dat het waarschijnlijk nog een week, maximum twee weken zal duren maar dat het wel het dubbele van de prijs zal kosten. Hij zei me dat als het raam binnen twee weken niet geleverd is hij me desnoods mijn geld zal teruggeven.
Ik heb hem vorige week een aangetekend schrijven gestuurd met daarin dat hij twee weken de tijd heeft om alle dingen af te werken en te leveren aan de afgesproken prijzen. Of minstens een antwoord te geven hoe hij de zaken wil afhandelen in een klaar en duidelijk antwoord.

Mijn vraag is nu. Kan hij mij maanden aan het lijntje houden en me dan zeggen dat het nog even langer gaat duren maar dat ik wel meer moet betalen dan ik reeds betaald heb of moet hij gewoon leveren wat betaald is aan het afgesproken bedrag?
Ik heb eigenlijk geen zin meer om nog langer te wachten (wat ik hem ook reeds gezegd heb) Wanneer kan ik overgaan tot het annuleren van de bestelling en mijn geld terugvragen. Aangezien ik bij een nieuwe bestelling bij een andere leverancier nog eens vijf weken moet wachten, kan ik dan een schadevergoeding vragen?

Met vriendelijke groeten

K. Spalding

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding