annulering vliegtickets

lottedevos
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

annulering vliegtickets

#1 , 10 jun 2019 11:59

Hallo iedereen,

in Januari boekte ik samen met mijn vriend tickets om in September naar Vietnam te reizen. We zijn beide studenten aan de hogeschool en de universiteit. Het academiejaar start voor ons (in België) normaal dus pas eind september. Daarom boekte we onze vakantie tussen de periode 5/09/2019 en 1/10/2019.

2 maanden na het boeken kreeg mijn vriend plots de informatie van zijn school dat hij de mogelijkheid heeft om op Erasmus te gaan (buitenlandse studie) in Nederland. Mijn vriend heeft zich ingeschreven voor dit programma, zonder ervan op de hoogte te zijn dat het schooljaar in Nederland al begin september is. Nu zijn wij dus verplicht onze reis te annuleren. Gelukkig sloot ik bij het boeken van de reis wel een annulatieverzekering af. Nu weet ik niet zeker onder welke reden we zouden kunnen annuleren.

In de documenten van de annulatieverzekering kan ik dit terugvinden:

1.5 begin van een arbeidsovereenkomst door de Verzekerde in zoverre deze bij de boeking van de Reis werkloos gemeld was (kopie van het arbeidscontract bij te brengen);

Zouden we eventueel een attest aan zijn school kunnen vragen met daarbij uitdrukkelijk de informatie dat hij nog niet op de hoogte was van de start van het schooljaar bij de moment van de boeking? Zo ja, wordt mijn vlucht dan ook terugbetaald aangezien ik niet alleen wil reizen?

Of heeft iemand nog ander advies?

Alvast heel erg bedankt, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 10 jun 2019 12:05

Daar vrees ik toch voor, een vrijwillige keuze voor Erasmus zal niet als een reden van overmacht gezien worden.

Je kunt verder niet bewijzen dat iemand iets niet weet, de school zal dan ook zo geen attest kunnen opmaken. Daarbij komt nog dat uw vriend geacht wordt zich te informeren voordat hij zo'n keuze maakt.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 jun 2019 12:23

Is er geen mogelijkheid uw reis te vervroegen, zodat je begin september terug bent.
Waarom geboekt voor september, terwijl jullie al verlof hebben sedert juli ,augustus?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”