Aankoop koelkast

AmoresPatrick
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aankoop koelkast

#1 , 02 jun 2019 12:54

Ik kocht in Ninove een amerikaanse koelkast via een folder. Ik reed naar Ninove en vond hem niet zelf in de winkel. Daarop ging ik naar de verkoper en zei ik wil deze. Toen hij geleverd werd was het zeer duidelijk aan de kleine verpakking dat dit niet een amerikaanse koelkast was maar een gewone frigo. In de folder hadden ze blijkbaar de koelkast gesloten en de binnenkant getoond maar aan elkaar geplakt zodat dit een amerikaanse leek. Nu willen ze enkel ruilen maar niet de koelkast terugnemen wat een serieus gat in mijn budget zou zijn. Ik vond de reclame zeeeeer misleidend en ook jammer dat de verkoper niet erop aangedringt heeft om mij eerst de koelkast in de showroom te laten zien toen ik hem niet vond ( vermits ik naar de amerikaanse zocht). Wat kan ik eventueel ondernemen? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 02 jun 2019 15:04

wat staat er op uw factuur?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2019 15:36

Wat staat erop je bestelbon van beschrijving, afmetingen enz..

En je prijs ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 02 jun 2019 17:14

En toen werd het stil...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

AmoresPatrick
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2019 21:23

Geachte op de factuur die we in de winkel kregen staat niets van afmetingen ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jun 2019 21:36

op de bestelbon of de folder daar staat toch een beschrijving op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AmoresPatrick
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jun 2019 21:55

De folder had ik online gezien op promopromo maar dat is al even geleden en op de aankoopbon staat niets van afmetingen ... Het sleept zo lang aan omdat ze mij in de winkel enkel antwoorden via mail en ze antwoorden mij vaak dagen aan een stuk niet ... Ik kan dus niets beginnen omdat de foto misleidend was?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 03 jun 2019 08:31

Beter kijken en eventueel inlichtingen vragen in de toekomest

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 jun 2019 08:38

promopromo dit heeft niks met een winkel te maken.

Dit is platform waar men folders van zeer veel warenhuizen samen bundelt, maar zij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden, evenmin de winkel, zij hebben die folder daar ook nooit opgezet..

Bij promopromo zijn de folders soms maanden oud !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AmoresPatrick
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 jun 2019 10:17

Oke en bedankt iedereen voor de hulp !

Terug naar “Consumenten Koop”