Garanti scooter

Ronnydu
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Garanti scooter

#1 , 28 mei 2019 11:19

Beste,
5 maand geleden hebben wij een nieuwe scooter gekocht en van het begin niets dan problemen , al 6 maal binnen gebracht bij de dealer en reeds van alles vervangen , dan is die opgehhaald door de invoerder en 3 weken weggeweest , vorige week teruggekomen en na 1 dag terug zelfde probleem .
Mijn vraag is of ik de dealer ( die zijn uiterste best doet ) of de invoerder in gebreke moet stellen en of ik een nieuwe scooter of mijn geld terug kan eisen ?
Mvg. Duyck Ronny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2019 11:37

Het is de verkoper die in staat voor de wettelijke garantie.
Op basis van BW art. 1649 quinquies paragraaf 3 kan u de ontbinding van het contract vorderen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 mei 2019 12:05

De verkoper.

Met de invoerder heb je als consument eigenlijk niets van doen - dat moet de verkoper regelen ...

Zet er mss wel een bedankje in voor de moeite.

Maar als het niet opgelost geraakt heeft hij een niet-deugdelijk product verkocht ...

Reclame

Ronnydu
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2019 15:21

Danku voor de snelle reactie !
Mvg. Duyck Ronny

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 29 mei 2019 20:39

Met aangetekend schrijven (met een antwoord/reponse kaart) dan hebt de handtekening van de ontvanger in gebreke stellen niet aarzelen en nu doen.
Tijd dat voertuig niet beschikbaar is (bij verkoper of fabrikant) schorsen de garantietermijn.

Terug naar “Consumenten Koop”