Verkoop moto

Koenb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop moto

#1 , 27 mei 2019 21:02

Ik wou vandaag mijn motor verkopen. Er is iemand naar komen kijken die erg geïnteresseerd was. Heeft testrit gedaan, heb hem alles uitgelegd en hij was akkoord met de prijs. VERKOOPOVEREENKOMST GETEKEND. cheque aangenomen. Nu wou die man doorrijden en de motor wou niet starten. Verschillende dingen geprobeerd maar niet aan de praat gekregen, heb dus de cheque dan maar terug gegeven en de man is dan vertrokken zonder motor. Heb daarna zelf nog aan het proberen geweest, is motor zonder sleutel en blijkbaar met alles uit te leggen was de afstandsbediening uitgeschakeld. Er is dus niets aan de motor, afstandsbediening terug inschakelen en rijden. Nu door het hele gedoe wil deze man de verkoop niet meer laten doorgaan, maar de verkoopovereenkomst is wel getekend. Had het nummer van de cheque er ook op genoteerd en voldaan bij geschreven maar heb deze dus niet meer in handen. Kan ik deze toch nog verplichten de verkoop te laten doorgaan of is het een verloren zaak?
Groeten
Koen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 27 mei 2019 21:05

Ik zou stellen dat de verkoopovereenkomst in onderling overleg ontbonden is. U hebt immers de cheque teruggegeven en de verkoper wil de motor niet meer.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 mei 2019 12:11

Heeft de koper een dubbel van de verkoopsovereenkomst, afgetekend als voldaan :?:

Want dan kan U een probleem hebben ....

Reclame

Koenb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2019 10:28

Hij heeft idd getekend, maar heb deze terug gevraagd na het terug geven van de cheque. Dus de potentiële koper heeft geen verkoopovereenkomst meer.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 29 mei 2019 10:29

dan is de verkoop ontbonden

Terug naar “Consumenten Koop”