Aankoop auto

Vanheckedimitri
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop auto

#1 , 24 mei 2019 23:36

Kort de situatie schetsen
In oktober bestellen we een nieuwe auto. We wilden een trekhaak in het pakket waarop de verkoper van de citroengarage ons aanraadde de trekhaak bij hun te kopen omdat zij het iets goedkoper konden realiseren dan citroen zelf. Wij zijn daarmee ingestemd en hebben toen +-15oktober 2018. De wagen besteld . Na een heel slechte service bij levering (die ondertussen bijna 2maand later was dan de afgesproken leverdatum ... 8 maart ipv 15 januari 2019) meldden ze dat de wagen geleverd kon worden maar dat de trekhaak binnen de maand ging binnen komen. Ze gingen iets laten weten... 4weken passeerden. Geen telefoontje . Dus zelf maar bellen. Terug werd deze uitgestelt ze zat in back order...we waren toen eind april... Het ging voor medio mei of eind mei zijn... De weken streken voorbij. Op 17mei niks van telefoon geen mail... Algehele stilte, we bellen. De technieker was die dag (toeval of niet) niet aanwezig ze gingen maandag terugbellen. Geen telefoon op maandag dus dinsdag 21mei dan maar zelf weer bellen. Nu ging eind die week een trekhaak binnenkomen maar ze wisten niet of het de onze was. Vandaag 24 mei terug geen telefoon van de garage. Dan weer maar zelf bellen. Ze gaan nu volgende week laten weten of het die trekhaak is of niet... Weer een loze belofte waarschijnlijk. Mijn vraag is nu wat kan je als particulier aan deze praktijken doen. Steeds beloven en niks van afspraken nakomen. Hoever kan de garage dat drijven. Sta je als particulier machteloos tegenover? Ondertussen zijn we vanaf besteldag tot nu toch al een negen maand ver bijna.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 25 mei 2019 06:52

Geen telefoontje . Dus zelf maar bellen. ze gingen maandag terugbellen. Geen telefoon op maandag dus dinsdag 21mei dan maar zelf weer geen telefoon van de garage. Dan weer maar zelf bellen.
De telefoon zal bijna versleten zijn. Misschien telefonisch een nieuwe bestellen?

Neem een pen en een blad. Schrijf een brief. Verzend die aangetekend.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 mei 2019 11:02

Best een aangetekende brief sturen, met een duidelijke ingebrekestelling en een duidelijke termijn. Die hoeft niet handgeschreven te zijn.

Vaak lost dat het probleem al op.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”