Kort de situatie schetsen
In oktober bestellen we een nieuwe auto. We wilden een trekhaak in het pakket waarop de verkoper van de citroengarage ons aanraadde de trekhaak bij hun te kopen omdat zij het iets goedkoper konden realiseren dan citroen zelf. Wij zijn daarmee ingestemd en hebben toen +-15oktober 2018. De wagen besteld . Na een heel slechte service bij levering (die ondertussen bijna 2maand later was dan de afgesproken leverdatum ... 8 maart ipv 15 januari 2019) meldden ze dat de wagen geleverd kon worden maar dat de trekhaak binnen de maand ging binnen komen. Ze gingen iets laten weten... 4weken passeerden. Geen telefoontje . Dus zelf maar bellen. Terug werd deze uitgestelt ze zat in back order...we waren toen eind april... Het ging voor medio mei of eind mei zijn... De weken streken voorbij. Op 17mei niks van telefoon geen mail... Algehele stilte, we bellen. De technieker was die dag (toeval of niet) niet aanwezig ze gingen maandag terugbellen. Geen telefoon op maandag dus dinsdag 21mei dan maar zelf weer bellen. Nu ging eind die week een trekhaak binnenkomen maar ze wisten niet of het de onze was. Vandaag 24 mei terug geen telefoon van de garage. Dan weer maar zelf bellen. Ze gaan nu volgende week laten weten of het die trekhaak is of niet... Weer een loze belofte waarschijnlijk. Mijn vraag is nu wat kan je als particulier aan deze praktijken doen. Steeds beloven en niks van afspraken nakomen. Hoever kan de garage dat drijven. Sta je als particulier machteloos tegenover? Ondertussen zijn we vanaf besteldag tot nu toch al een negen maand ver bijna.