2dehands wagen blijkt schadewagen

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

2dehands wagen blijkt schadewagen

#1 , 23 mei 2019 15:55

Dag iedereen, vraagje omtrent 2dehandswagen.

Ik heb over 2 maanden een wagen gekocht bij een officiele merkdealer die in de showroom ok bleek, nog gevraagd om enkele gekende steen deukjes te laten uitdeuken na overhandelen van de prijs. Na een week of 2 nu het weer wat beter is blijkt in vol zonlicht dat de wagen bijgespoten is geweest, beginnend half achterste- deur rechts tot mee aan de achterbumper. Eerst dacht ik ok er zijn merken die wel wat kleurverschil hebben bij bumper/carroserie, maar aan de andere kant was het kleurverschil vrij miniem, dus vond dit al vreemd, na veel naar de wagen te kijken en nu in goed zonlicht, zie ik dat er uitgeneveld is vanaf die deur. Nu weet ik niet of dit een ongevalletje is geweest, of dat het gewoon mss wat schuurwerk is geweest tegen een paaltje of zo ? Al het plaatwerk voelt nog solide aan en is nog gwn van ijzer, geen plamuurtoestanden dus lol. Nu heb ik expliciet gevraagd of de wagen schadevrij is, en of de lak nagekeken is met een lakdikte meter. Jaja verzekerde de verkoper mij, en ik had volle vertrouwen in een officiele dealer. Wat ook bleek bij aankoop maar voor mij geen probleem, is dat de wagen uit duitsland was gekocht vermits het aanbod daar ook groter is omdat het om een nichere wagen gaat kwa merk en type. Nu vraag ik mij af heb ik een poot om op te staan ? Want ze kunnen bvb zeggen de wagen is schadevrij maar niet herstellingsvrij :D . En anders maar door de zure appel bijten vrees ik. Nu goed de wagen doet voor de rest alles hoe het moet, maar het steekt mij toch wat de ogen uit, vermits je van een dealer zo bullshit niet verwacht. Tegenwoordig kan je dus letterlijk niemand meer vertrouwen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

#2 , 23 mei 2019 15:58

Ik wist btw uiteraard wel voor het ondertekenen van de verkoopsovereenkomst dat de wagen uit Duitsland kwam. Daar gaat het ook niet om, enkel en alleen de verborgen gebreken van de lakherstelling. Er staat niets in het contract van clausule "schadevrij". Maar bij hun ook niet van de auto is gekocht in de staat waarin hij zich bevind. vooral alleen het merk type, verkoopprijs, etc..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2019 19:23

Er staat niets in het contract van clausule "schadevrij". Maar bij hun ook niet van de auto is gekocht in de staat waarin hij zich bevind. vooral alleen het merk type, verkoopprijs, etc..
Natuurlijk kan dit niet daar je een jaar garantie heeft daar je bij een officiële garage heeft gekocht.

.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 24 mei 2019 16:12

U hebt de wagen achteraf grondig geïnspecteerd.
Dat doe je dus beter vooraf ...

De mondelinge bewering "schadevrij" staan niet in contract, en is naar alle waarschijnlijkheid niet bewijsbaar ...

Terug naar “Consumenten Koop”