Telecombedrijf X

Cindyva
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Telecombedrijf X

#1 , 21 mei 2019 13:01

Beste lezer, even de situatie schetsen:

In 2017 zijn we klant bij X, we verhuizen en vragen de verhuis aan via de telefoon. X kan de nieuwe aansluiting niet voorzien doordat er op het nieuwe adres geen mogelijkheid is voor het nemen van X. De verhuis zou doorgaan op 1 juli. De operator bevestigd ons dat het contract (voor het internet ) zou eindigen op 30 juni. De contracten voor de gsm’s zouden stoppen zodra deze overgenomen worden door een nieuwe operator.
We worden klant bij Y ze voorzien ons op het nieuwe adres van internet vanaf 01/07/2017, de gsm’s worden overgenomen op 24/07/2017. Alles goed verlopen. Op 15januari van dit jaar (2019) worden we opgeroepen om te verschijnen voor de rechtbank voor een openstaande schuld van 1589,89€. Het abonnement was nooit stopgezet. We zijn naar de rechtbank gegaan met de bewijzen. De advocaat van X heeft om uitstel gevraagd om te overleggen met zijn cliënt. De zaak komt opnieuw voor op 28 mei. Na zelf wat opzoekwerk gedaan ge hebben blijkt dat enkel de laatste factuur niet betaald is (deze hebben we ook niet ontvangen, kan uiteraard door de verhuis zijn). Vandaag krijg ik een mail dat het advocatenbureau akkoord gaat met de betaling van 244 (de laatste factuur) met de gerechtskosten van 139€ + 50€ rol + 90€ rechtsvergoeding. Als ik dit betaal voor 24 mei schrappen ze de zaak van de rol. Als ik toch naar de rechtbank ga, en de rechter oordeelt dat ik idd enkel de 244€ moet betalen moet ik dan de gerechtskosten ook betalen? Alvast bedankt aan de persoon die dit heeft willen lezen en eventueel heeft willen beantwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 21 mei 2019 13:08

Aangezien er effectief nog een (kleinere) schuld was zou ik geen risico nemen en betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 21 mei 2019 22:43

Probleem is inderdaad die laatste openstaande aanrekening ...

Blijkbaar wil men het verder lopen van de (telefonisch) opgezegde internet-aansluiting laten vallen.
Mogelijk zijn ze die opzegging toch nog ergens in uw dossier tegengekomen ...


Als je een overeenkomst wil stopzetten, zorg steeds dat je hiervan minstens een bevestiging door de aanbieder hebt (brief, email), of stuur zelf een aangetekende opzegbrief :!:


(Namen van de telecom aanbieders verwijderd)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”