Wat als aannemer geen factuur stuurt vr uitgevoerd werk?

ChrisVS
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Wat als aannemer geen factuur stuurt vr uitgevoerd werk?

#1 , 16 mei 2019 10:54

Rond sept 2018 heeft een aannemer een airco installatie geplaatst, hij vergat echter een WIFI uitbreidingskaart te steken en zou daarom terugkomen zodra het hem past. Nu zijn we halverwege mei 2019 en ik heb nog steeds niets gehoord van hem, na controle bleek dat we ook geen betaling hebben gedaan omdat we geen enkele factuur hebben ontvangen!
Ben ik verplicht hem daaraan te herinneren?
Welke verjaringstermijn geldt in dat geval?

Nu zitten we voor een raar feit; De airco moest dienen om af te koelen en op te warmen met elektriciteit,opgewekt door onze zonnepanelen die we speciaal daarvoor op 02mei 2019 hebben laten installeren (deze werden door een ander bedrijf geplaatst)
We hebben dus voor het eerst de airco in werking proberen stellen op datum van 14mei 2019 om te testen maar de airco blijkt niet te werken, geen koude lucht en ook geen warme lucht, enkel de ventilator werkt,meer niet. Naar mijn mening is de koelvloeistof gelekt en zou dat moeten nagezien en zonodig gevuld worden. Uiteraard kan ik gebruik maken van de garantie maar dan ben ik zeker dat er een factuur volgt!
Zijn er aanbevelingen?
Wat zouden jullie doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 16 mei 2019 22:38

Wat is het probleem als er een faktuur zou komen, de airco werd toch geplaatst ?
U kan mogelijk garantie inroepen, als je zelf niet per ongeluk het lek veroorzaakt hebt, en dan terwijl vragen om ineens de wifi kaart te installeren.
Het herstellen van de airco zou voor de aannemer een bijkomende reden kunnen zijn om de boel in orde te zetten.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 mei 2019 09:00

Dit onderwerp wordt hier al behandeld.
viewtopic.php?f=51&t=102166

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”