weigering terugbetaling

benjahil
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

weigering terugbetaling

#1 , 16 mei 2019 07:33

Ik heb onlangs een offerte getekend bij een ramenleverancier. Na enkele problemen met leveringstermijnen, plaatsingsvoorwaarden en materialen die niet meer konden voorzien worden, stuurde de leverancier mij een mail dat hij het contract met wederzijdse toestemming kostenloos wenste te beëindigen. Hij zou mijn voorschot onmiddellijk en volledig terugbetalen.
Dit staat allemaal op email.

Ik beslis dus om de samenwerking stop te zetten. Echter nu blijkt dat de leverancier mijn voorschot niet terugbetaalt. Hij reageert ook niet meer op emails.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Kan dit aanzien worden als diefstal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2019 07:53

het is nu om hem aangetekend ingebreke te stellen.

Daarna zal het vrederechter als het minder of gelijk dan 5000€ is en is dit meer dan zal het eerste aanleg zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

benjahil
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2019 09:27

Ok, alvast bedankt voor uw reactie. Het is meer dan 5000 euro. Wat is een redelijke termijn waarop ik deze terugbetaling zou mogen verwachten? Is dit een week, is dit een maand?
Ik wil vermijden dat ik acties onderneem en dat er dan reactie komt van: "ik heb nog twee weken tijd om dit terug te betalen"
Moet hij dit ook schriftelijk laten weten dat hij weigert terug te betalen vooraleer ik hem in gebreke kan stellen?

Mvg

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mei 2019 10:02

Je zet in je brief een datum , laat ons zeggen binnen de 10 dagen is een zeer redelijke termijn .
Dat je anders dit dossier naar je advocaat doet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”