Kan dit zo maar?

down_is_up
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan dit zo maar?

#1 , 13 mei 2019 12:38

Ik heb via Facebook verkoop een fototoestel gekocht van 625 euro. Wanneer deze met de post aankwam, was deze niet in een originele verpakking en bleek stuk te zijn. De verkoper beweert dat het toestel volledig in orde was en dat de beschadiging waarschijnlijk tijdens het transport gebeurde. Hij wil hier niets mee doen, hij ontkent.
Volgens mij is het toestel eerder gevallen of zo want zulke beschadiging treedt niet zomaar op. Er zaten echt losse stukken in.
Ik ben er uiteraard niets mee, ik ben mijn geld kwijt. Ik heb de betaling via Paypal gedaan en mogelijk is er iets te bekomen via consumentenbescherming.
Kan ik voor de rest iets doen? Een klacht bij politie indienen of zo? Kan ik het toestel ergens laten nakijken zodat er vast gesteld kan worden waardoor de beschadiging kon gebeuren?
Alvast dank voor alle tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 13 mei 2019 12:51

Hoedanigheid van koper en verkoper? Beide particulier?

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 13 mei 2019 12:57

bij verkoop tussen particulieren geldt geen garantieplicht.
Waarom laat u zo een toestel ook met de post versturen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”