Baby wandelwagen

Bruno94
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Baby wandelwagen

#1 , 12 mei 2019 00:18

Hey allemaal ik heb een baby wandelwagen gekocht bij babydump in mechelen ik had deze in de winkel besteld en ben deze vandaag gaan afhalen de wandelwagen bestond uit een onderstel
Een reisweig en een stoeltje maar nu blijkt dat ze mij verkeerde dingen hebben meegegeven .wat kan ik nu doen heb ik recht om alles terug te brengen en mijn geld terug te vragen of hoelang hebben ze tijd om mij de juiste te leveren ? Als ik het artikel zelf terug breng naar de winkel kan ik dan een vergoeding eisen voor de brandstof?
Mvg bruno

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2019 08:26

Je geld terug vragen zal niet gaan daar je dit in de winkel zelf gekocht en gaan halen bent.

Je heeft wel garantie dat je die stukken mag gaan halen.

wat je brandstof betref hoeveel honderden km heb je wel gereden ??
Dit moet de winkel je niet geven, maar vragen staat vrij .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 12 mei 2019 08:51


Dit moet de winkel je niet geven, maar vragen staat vrij .
Bij Lutgart Simoens wel, maar die is geen eigenaar van de winkel. Het zou me zeer verbazen moest de winkeluitbater er zelfs maar aan denken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 mei 2019 16:06

nu blijkt dat ze mij verkeerde dingen hebben meegegeven .wat kan ik nu doen heb ik recht om alles terug te brengen en mijn geld terug te vragen of hoelang hebben ze tijd om mij de juiste te leveren ?
Breng de handelaar meteen op de hoogte, en vraag wanneer u dat kan komen inruilen voor de juiste stukken.
Als die niet voorradig zijn, vraag wanneer wel, en kijk of je zo lang wil wachten.

Als u belt, stuur er een e-mail achterna met uw klacht en inhoud vh gesprek - zodat er "iets" is om op terug te vallen nadien.

Als ik het artikel zelf terug breng naar de winkel kan ik dan een vergoeding eisen voor de brandstof?
Als u laat vallen dat u wel ver hebt moeten rijden om dat te komen halen, en dan nog eens heen en weer omdat er verkeerde stukken meegegeven zijn, doet de handelaar misschien wel een geste ...

Als u gelijk vanalles gaat eisen, krijgt u waarschijnlijk niks ...

Inco
Berichten: 16

#5 , 13 mei 2019 11:35

ik zou even bellen met de winkel.

wij hadden het volgende voor en zo hebben ze gereageerd:
Gaan naar de winkel om een kinderstoel te kopen, maar ze hadden de kleur niet die wij wouden. Ze doen voor ons een bestelling. Krijgen een paar dagen later bericht dat hij beschikbaar is om af te halen. Mijn vader maakt speciaal zijn koffer leeg, komen in de winkel aan en wat blijkt. Verkeerd artikel besteld, één klein getalletje verkeerd. Resultaat, terug bestellen weer een paar dagen wachten (week dacht ik omdat ze maar één keer per week toen bij hen leverde). De week erop gingen we terug en kregen de stoel in de correcte kleur en kregen er nog een speelgoedje bij die je op het tafeltje van de stoel kan bevestigen zodat de kleine er mee kon spelen gratis bij voor de moeite die we gehad hebben.

Nog een goed voorbeeld:
Mijn broer bestelt een kinderkamer, mooi op tijd. Spijtig genoeg kunnen ze het bedje niet op tijd leveren, 6 weken na de geboorte pas, omdat die kamer juist heel veel succes heeft. Wat hebben ze gedaan? Een ander bedje gegeven die ze konden gebruiken tot hun bedje geleverd werd en ze zijn het komen demonteren en al.

Dus geef ze een kans om hun fout recht te zetten, maar vermeld er zeker bij dat je van ver komt indien dit het geval is of dat het wel veel moeite kost om tot daar te geraken

Bruno94
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mei 2019 10:16

Ze hebben me een compensatie gegeven en gaan de juiste artikels opsturen

Terug naar “Consumenten Koop”