Verkoper wijst ons af

nielsdpo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoper wijst ons af

#1 , 30 apr 2019 20:37

Laatst kocht ik een accessoire waar het materiaal na enkele uren afschilfert. Na een discussie met de medewerker kreeg ik alsnog een vervanging mee. Nochtans staat in hun algemene voorwaarden dat ze alles terugbetalen na 2 weken, wat ook zo is in het Belgisch wet. Ik vulde ook een herroepingsformulier terug.

We vonden exact dezelfde accessoire terug op een onlinewinkel, voor enkele euro’s, tegenover het bedrag dat gevraagd werd.

De verkoper zegt ons enkel dat ze niet kunnen verder helpen en wijst ons af om nog naar hun winkel te gaan.

Weet iemand wat we kunnen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 30 apr 2019 20:45

Waar hebt u die goederen gekocht - in de winkel of internet

nielsdpo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mei 2019 10:43

Ze werden gekocht in een winkel.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2019 10:51

Ze werden gekocht in een winkel.
Als je dit in een winkel kocht heb je geen herroeping recht !

Herroepingsrecht

Dit is het geval van een overeenkomst gesloten tussen een onderneming en een consument, in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand

ook op beurzen en bij je thuis door een verkoper.

Wat niet wil zeggen dat er geen garantie van twee jaar op zit .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 01 mei 2019 13:22

Na een discussie met de medewerker kreeg ik alsnog een vervanging mee. Nochtans staat in hun algemene voorwaarden dat ze alles terugbetalen na 2 weken, wat ook zo is in het Belgisch wet.
U bent akkoord gegaan met vervanging van het voorwerp, dat u vrijwillig gekocht heeft aan de prijs in die winkel.
We vonden exact dezelfde accessoire terug op een onlinewinkel, voor enkele euro’s, tegenover het bedrag dat gevraagd werd.
Eigenlijk is uw punt dus dat u het voorwerp uiteindelijk goedkoper elders had kunnen kopen ?

Dat is geen reden om een aankoop in een winkel ongedaan te kunnen maken ...

Terug naar “Consumenten Koop”