Waardebon ipv cash Mediamarkt

DBSven
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Waardebon ipv cash Mediamarkt

#1 , 29 apr 2019 16:27

Beste,

Ruim 2 jaar geleden kocht ik een laptop bij Mediamarkt in maart 2017.
Een maand voor het einde van de wettelijke garantieperiode, februari 2019, heb ik mijn laptop binnen gedaan voor herstelling.

Echter, een maand later, op 8 maart, krijg ik een bericht dat mijn cadeaubon klaarligt in de winkel.
Eens in de winkel blijkt dat mijn laptop niet is teruggekomen en niet hersteld kon worden.

Waarom niet? Blijkbaar moesten er onderdelen besteld worden maar kon dit niet gebeuren op korte termijn.

Ik heb toen die cadeaubon aangenomen zonder verder te vragen of ik géén cash kon krijgen mede omdat ik echt verrast was.

Later ben ik teruggegaan naar de winkel om te horen waarom deze niet hersteld kon worden en of ik alsnog géén cash kon krijgen omdat ik qua prijs / specificaties niet de juiste laptop vind in het toch beperkt aanbod tov bv Coolblue.

Dit was volgens de winkel onder géén beding mogelijk aangezien dit een gunst was van HP en ik dus blij mag zijn dat ik het volle bedrag twv 1073€ terugkrijg. Hierdoor voel ik me gebonden aan Mediamarkt en aangezien het om een hoog bedrag gaat kan ik deze niet gebruiken voor een andere aankoop.

Ja, de bon is 5 jaar geldig maar een laptop kan men niet missen en ik heb een specifieke, krachtige laptop nodig voor oa fotobewerking.

Wat nu ? Kan ik alsnog cash eisen, en hoe kan ik hen over de brug halen ?

Ik weet wel niet of ik voor die cadeaubons een papier heb getekend of deze gewoon heb gekregen.

Graag advies.

(Test-aankoop gebeld maar dan moet je lid zijn).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2019 16:45

is het een optie dat je de bon doorverkoopt of staat hij specifiek op jouw naam?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 29 apr 2019 18:29

U hebt de bon aanvaard, dus het zijn sowieso vijgen na Pasen nu me dunkt.

Maar op het moment zelf had u cash (of een elektronische betaling via de BC terminal, men kan ook jou betalen als jij je kaart hierin steekt) richting u kunnen eisen.
Wellicht had u dan niet het volledige bedrag gekregen, de verkoper heeft immers het recht om een gedeelte in te houden wegens gebruiksschade (iets dat mij onmogelijk lijkt om niet te hebben na net geen 2 jaar).

Daarnaast: heeft u moeten bewijzen dat het probleem er al was bij de aankoop?
Vanaf een toestel 6 maand oud is, kan de verkoper dit eisen.
Daarom wordt er heel vaak gezegd dat je maar 6 maanden garantie hebt ipv 2 jaar.

Als ik het verhaal zo lees, en alles optel, zou ik net blij zijn met die bon.

Reclame

DBSven
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mei 2019 13:46

Aankoopbons staan niet op naam dus ik kan deze doorverkopen, echter dit is niet gemakkelijk omdat het om een hoog bedrag gaat. Ik heb dit ook geprobeerd door te polsen bij vrienden, collega's, familie. Echter zonder succes.

En ze kunnen ook niet 1 waardebon geven, dit zijn aankoopchecks per 150 € en het resterende 23,55€.

Ik heb niets moeten bewijzen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mei 2019 14:27

U heeft veel geluk dat je het volle bedrag krijgt
Wat zeker een gunst is van hp
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”