Beste,
Ruim 2 jaar geleden kocht ik een laptop bij Mediamarkt in maart 2017.
Een maand voor het einde van de wettelijke garantieperiode, februari 2019, heb ik mijn laptop binnen gedaan voor herstelling.
Echter, een maand later, op 8 maart, krijg ik een bericht dat mijn cadeaubon klaarligt in de winkel.
Eens in de winkel blijkt dat mijn laptop niet is teruggekomen en niet hersteld kon worden.
Waarom niet? Blijkbaar moesten er onderdelen besteld worden maar kon dit niet gebeuren op korte termijn.
Ik heb toen die cadeaubon aangenomen zonder verder te vragen of ik géén cash kon krijgen mede omdat ik echt verrast was.
Later ben ik teruggegaan naar de winkel om te horen waarom deze niet hersteld kon worden en of ik alsnog géén cash kon krijgen omdat ik qua prijs / specificaties niet de juiste laptop vind in het toch beperkt aanbod tov bv Coolblue.
Dit was volgens de winkel onder géén beding mogelijk aangezien dit een gunst was van HP en ik dus blij mag zijn dat ik het volle bedrag twv 1073€ terugkrijg. Hierdoor voel ik me gebonden aan Mediamarkt en aangezien het om een hoog bedrag gaat kan ik deze niet gebruiken voor een andere aankoop.
Ja, de bon is 5 jaar geldig maar een laptop kan men niet missen en ik heb een specifieke, krachtige laptop nodig voor oa fotobewerking.
Wat nu ? Kan ik alsnog cash eisen, en hoe kan ik hen over de brug halen ?
Ik weet wel niet of ik voor die cadeaubons een papier heb getekend of deze gewoon heb gekregen.
Graag advies.
(Test-aankoop gebeld maar dan moet je lid zijn).